Danskerne vil bruge opsparingen på ferie
Ny opgørelse fra den digitale bank Lunar viser, at ferie og rejser er øverst på listen over, hvad danskerne sparer op til. Hos rejseselskabet TUI oplever de, at danskerne sikrer sig ferien tidligere end før.

Ny opgørelse fra den digitale bank Lunar viser, at ferie og rejser er øverst på listen over, hvad danskerne sparer op til. Hos rejseselskabet TUI oplever de, at danskerne sikrer sig ferien tidligere end før.
Den digitale bank Lunar ser en tydelig stigning i opsparing til ferie blandt deres 90.000 opsparingskunder. Det viser en ny opgørelse, som placerer ferie og rejser øverst på listen over det, danskerne sparer op til, og foran opsparingsmål som bil, bolig, gaver og kørekort.
Hos rejseselskabet TUI ser de samme tendens og det afspejler sig blandt andet i det tidlige bestillingsmønster, som gør sig gældende for 2024 indtil videre. Sammenlignet med sidste år har TUI lige nu solgt 16 procent flere rejser til sommerferien. Samme stigning er 76 procent for næste vinter.
”Danskerne er langt tidligere ude for at sikre sig deres næste ferie, end hvad vi har set tidligere. Det er en klar tendens, at vi vil have noget at se frem til. Tallene er gode for sommeren, men for næste vinter er de overraskende høje,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.
Den pris, danskerne er villige til at betale for deres ferie, er forholdsvis stabil sammenlignet med sidste år. Her bruger danskerne lige nu otte procent mere på deres sommerferie, mens de er villige til at smide fire procent mere for deres vinterferie. Priserne skal ifølge TUI sættes op imod, at der de sidste par år har været en stor stigning på, hvor meget danskerne er villige til at betale for deres ferie.
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkOm TUI
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 ansatte, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketingplatforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
TUI-hotel i Cypern kåret som et af verdens bedste familiehoteller15.5.2025 08:11:09 CEST | Pressemeddelelse
En dansk familiefavorit er kommet på populær liste.
Fem græske destinationer for madelskere24.4.2025 10:26:11 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI fremhæver fem kulinariske oplevelser, der giver en dybere indsigt i landets madtraditioner.
TUI udvider sin portefølje med luksushoteller fra populær tv-serie3.4.2025 14:47:42 CEST | Pressemeddelelse
TUI har tilføjet to af de eksklusive hoteller fra serien til deres portefølje: Anantara Mai Khao Phuket Villas i Phuket og Mandarin Oriental i Bangkok.
Flest danskere genbesøger disse destinationer24.3.2025 09:24:17 CET | Pressemeddelelse
Nogle foretrækker nyt og andre foretrækker det velkendte. Disse tre sommerdestinationer har fleste tilbagevendende gæster.
Danskerne sparer op til denne destination21.3.2025 11:34:38 CET | Pressemeddelelse
Data viser stigning i rejseopsparing på 33 procent. Specielt én destination er øverst på ønskelisten og slår Paris af pinden som sidste års mest populære destination at spare op til.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum