Danskerne vil bruge opsparingen på ferie
Ny opgørelse fra den digitale bank Lunar viser, at ferie og rejser er øverst på listen over, hvad danskerne sparer op til. Hos rejseselskabet TUI oplever de, at danskerne sikrer sig ferien tidligere end før.
Ny opgørelse fra den digitale bank Lunar viser, at ferie og rejser er øverst på listen over, hvad danskerne sparer op til. Hos rejseselskabet TUI oplever de, at danskerne sikrer sig ferien tidligere end før.
Den digitale bank Lunar ser en tydelig stigning i opsparing til ferie blandt deres 90.000 opsparingskunder. Det viser en ny opgørelse, som placerer ferie og rejser øverst på listen over det, danskerne sparer op til, og foran opsparingsmål som bil, bolig, gaver og kørekort.
Hos rejseselskabet TUI ser de samme tendens og det afspejler sig blandt andet i det tidlige bestillingsmønster, som gør sig gældende for 2024 indtil videre. Sammenlignet med sidste år har TUI lige nu solgt 16 procent flere rejser til sommerferien. Samme stigning er 76 procent for næste vinter.
”Danskerne er langt tidligere ude for at sikre sig deres næste ferie, end hvad vi har set tidligere. Det er en klar tendens, at vi vil have noget at se frem til. Tallene er gode for sommeren, men for næste vinter er de overraskende høje,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef hos TUI.
Den pris, danskerne er villige til at betale for deres ferie, er forholdsvis stabil sammenlignet med sidste år. Her bruger danskerne lige nu otte procent mere på deres sommerferie, mens de er villige til at smide fire procent mere for deres vinterferie. Priserne skal ifølge TUI sættes op imod, at der de sidste par år har været en stor stigning på, hvor meget danskerne er villige til at betale for deres ferie.
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkOm TUI
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 ansatte, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketingplatforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Sådan rejser danskerne denne jul og vinter18.12.2024 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Julen står for døren og mange danskere har allerede pakket kufferten. Sådan rejser vi denne jul og vinter.
TUI styrker sin tilstedeværelse i Asien med nye hotelprojekter17.12.2024 09:00:30 CET | Pressemeddelelse
Nye hotelprojekter i Kina, Vietnam og Indonesien.
Top 10: Dette irriterer danskerne mest på flyrejsen10.12.2024 15:00:00 CET | Pressemeddelelse
Specielt én ting overrasker som en stor irritation for danskerne, når de flyver på ferie.
TUI udvider med Tunesien25.11.2024 08:38:22 CET | Pressemeddelelse
Nu kan du rejse med TUI til Tunesien.
Havskildpadden Triton er tilbage i naturen: Følg hans rejse her14.11.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Satellitsporing giver værdifuld indsigt, som hjælper med at beskytte havskildpadder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum