TV-standere tænder lys i løveøjne
De fleste har et tv, de færreste har noget pænt at stille det på. Det har den Ribe-baserede møbelvirksomhed KRISTIAN JUUL fundet en løsning på med en serie tv-standere i tidløst, dansk design, som i torsdagens udgave af Løvens Hule fik investorerne til at spærre øjnene op. De staffeli-lignende standere giver tv-miljøet en helt ny dimension og passer perfekt ind i en tid, hvor boligindretningen ændres oftere og oftere. Der var lys i løveøjnene ved synet af de smukke tv-standere, som fik en investering på 300.000 kroner fra Morten Larsen og Tahir Siddique med hjem.
Få ting i boligindretningen har ændret sig så markant som tv’et. På få årtier er det gået fra at være en kasse i en reol med tilhørende cd- og dvd-bokse til nutidens ultratynde fladskærme, hvor langt de fleste streamer de kanaler og film, de ønsker at se. I modsætning til tidligere kan de nye tv-skærme meget lettere flyttes rundt og dermed indgå i skiftende boligindretninger, men det kræver en flytbar stander, hvis man vil undgå at hænge skærmen på væggen.
Det er det behov, Mads Kristian Madsen og Magnus Juul Madsen har specialiseret sig i at opfylde. Under brandet KRISTIAN JUUL har de to unge iværksættere udviklet en serie enkle og elegante tv-standere i massivt egetræ og valnød, som har klare referencer til klassisk dansk design. Den første tv-stander Kaya var i 2022 nomineret til en Danish Design Award, og den har siden fået følgeskab af flere tv-standere, en serie opbevaringsmøbler til vinylplader samt en række tilbehørsprodukter, som alle er udført i samme kvalitetsmaterialer og med samme høje æstetik som i de oprindelige danske designklassikere.
Med afsæt i et globalt udbredt produkt som tv’et og med tydelige referencer til dansk design er kimen lagt til et nyt eksporteventyr. Det var den forretningsidé, de to iværksættere præsenterede i Løvens Hule med så stor overbevisning, at de fik både Morten Larsen og Tahir Siddique med ombord som investorer. For en samlet investering på 300.000 kroner fik de to investorer hver især 10 procent af forretningen.
- Vores mission er at integrere elektroniske apparater i hjemmet på en funktionel og æstetisk måde tilpasset den moderne boligindretning. Vi ved, at vi har fat i noget rigtigt, som kan blive stort, men vi mangler kompetencerne til at komme videre. Vores styrke ligger inden for produktudvikling og design, men vi ved ikke noget om at opbygge og skalere en virksomhed. Vi er meget bevidste om, at Danmark er vores træningsbane, men der findes tv-fladskærme, som skal placeres på et eller andet over alt i verden, så markedsmulighederne for os er kæmpestore, hvis vi griber det rigtigt an. Derfor er vi enormt glade for at få Morten og Tahir ind i vores ejerkreds, for de har både erfaringen og netværket, der kan hjælpe os med at få nogle større forhandleraftaler og komme ud på nye markeder, siger medstifter og direktør i KRISTIAN JUUL, Magnus Juul Madsen.
Virksomheden startede som et hobbyprojekt i 2019 og er siden vokset organisk. I 2023 var omsætningen 53 procent højere end budgetteret, og Magnus Juul Madsen tiltrådte samme år som direktør på fuld tid. Hidtil har kold canvas ført til en række mindre forhandleraftaler, men målet er at få KRISTIAN JUUL ind i high-end møbelforretninger og større radio- og tv-butikker. Produkterne er alle designet med flatpacking for øje, så de kan transporteres med mindst mulig klimabelastning. De produceres i Tyrkiet og distribueres fra et moderne lager i Ribe.
- De fleste kender udfordringerne med at skulle placere en tv-skærm. Man har ikke lyst til at bore huller i væggen, og man vil gerne kunne flytte tv’et rundt, når man ændrer boligindretningen, hvilket flere og flere gør oftere og oftere. KRISTIAN JUUL rammer plet med både produktet og dets designudtryk, og de læner sig dygtigt op ad de klassiske danske møbeltraditioner, som der er en stor interesse for rundt omkring i verden. Det er supergodt set, og vi glæder os til at hjælpe dem med at videreudvikle det kommercielle samt eksporten i forretningen, siger investor Morten Larsen.
- Jeg synes, det er skarpt set det her med at gøre tv’et mere mobilt, så det lettere kan rykkes rundt og tilpasses forskellige behov og skiftende boligindretning. Dét, kombineret med et godt øje for nordisk design, tror jeg, vil blive en stor succes – både herhjemme og når vi skal have produkterne til udlandet. Og så gør det jo heller ikke noget, at deres stikdåser er second to none, både når det kommer til kvalitet og design. Jeg glæder mig til den rejse, der venter os, og til at hjælpe med at få sat skub i forretningen. De to gutter har den helt rette indstilling og styr på deres forretning, så jeg tror på, at der venter os et stort eventyr, siger investor Tahir Siddique.
Læs mere om virksomheden på www.kristianjuul.com
For yderligere information, kontakt venligst:
Magnus Juul Madsen, 42 32 30 39/ magnus@kristianjuul.dk
Morten Larsen, investor, morten@molainvest.dk
Tahir Siddique, investor, tahir@imediamatch.com
Presseservice:
Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk
Hanne Hyldborg, Cato Kommunikation, 29 69 42 10 / hanne@catokommunikation.dk
Kontakter
Jacob LangeManaging DirectorLange PR
Tlf:20763020Tlf:20763020jacob@langepr.dkFølg pressemeddelelser fra Lange PR
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lange PR
Specialister i 3D-print gik efter ny løve - og fik hende10.3.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det var ikke pengene, men erfaringen, som LAB3D jagtede i dette års sidste afsnit af Løvens Hule. De to unge stiftere gik efter at få Louise Herping Ellegaard med ombord i deres virksomhed, der 3D-printer produkter og netop har lanceret en banebrydende pakkeløsning til landets skoler. Investeringen på 300.000 kroner fra Louise Herping Ellegaard skal blandt andet hjælpe LAB3D med at skalere udlejningen af 3D-printere og -software til skolerne.
Bakteriedræbende sengetøj høster tre x Løve-guld3.3.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Generelt vasker vi danskere vores sengetøj alt for sjældent. Og efter bare syv dages brug uden vask stiger antallet af bakterier i sengetøjet til 17.000 gange den mængde, der er på et toiletsæde. Derfor har aarhusianske DAWN udviklet en serie af sengetøj i økologisk bomuld med den særlige egenskab, at det aktivt dræber 99,9 procent af alle bakterier. Dermed mindskes behovet for de dyre maskinvaske, og det kunne de to løver Jesper Buch og Christian Arnstedt sammen med special guest-løve Tommy Ahlers ikke stå for.
Århusiansk rejsebureau for håndværkere vil bygge ny tradition for sabbatår24.2.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det er næsten kutyme, at gymnasieelever efter endt studie og national fejring takker ja til et af de utallige tilbud om en dannelsesrejse til alverdens eksotiske egne. På erhvervsskolerne er der til gengæld hverken hue eller nationale overskrifter, når tusindvis af tømrere, smede og murere hvert år står med svendebrevet i hånden. Ligeledes er håndværkernes primære tilbud om et udlandsophold ofte en kold skurvogn i Norge eller Grønland – inkl. 70 timers arbejdsuge. Det vil et rejsebureau for håndværkere gøre op med. Og efter en stor investering på 800.000 kroner i Løvens Hule står ScandiMate nu godt rustet til at indfri ambitionerne om at hjælpe landets håndværkere ud i verden, hvor det vel at mærke er oplevelserne og ikke indersiden af en ellers eksotisk arbejdsplads, der er i centrum.
Intelligent dansk drik rejser kloge penge i Løvens Hule24.2.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tankstationer og supermarkeder bugner af drikke med såkaldt sundhedsfremmende egenskaber, og derudover propper vi danskere os med alt lige fra slik til kaffe og energibarer for at øge vores produktivitet. Faktum er blot, at ingen af produkterne reelt gør noget godt for kroppen og primært får blodsukkeret og koncentrationsevnen til at opføre sig som en yoyo. Det har århusianske Clutch Nutrition sat sig for at ændre med en nyudviklet plantebaseret drik, som virksomheden betegner som intet mindre end verdens sundeste. Det fik i aftenens udgave af Løvens Hule Christian Arnstedt og Jacob Risgaard til at investere 800.000 kroner i det, der gerne skal blive til verdens førende funktionelle drik.
Eventyrligt univers leger sig til løvekapital17.2.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Børn kopierer som bekendt de voksne, og derfor er der flere og flere små poder, der bruger alt for meget tid foran skærmen eller mobiltelefonen. Derfor vil stifter af Eventyrakademiet Anna Hasselby gøre sit til, at minderne fra barndommen ikke opstår med en masse elektronik i hånden. I stedet har hun skabt mysterier, familiegåder og agentspil, som børn og voksne sammen kan lege med i weekender, ferier og til fødselsdage. Det kunne den legesyge løve Jacob Risgaard ikke stå for, og derfor købte han i seneste udgave af Løvens Hule 15 procent af Kastrup-virksomheden Eventyrakademiet.