Africa Tours har det hele

Hvis du ikke går med en – måske lillebitte – drøm om at opleve Afrika med dets savanner, tropiske skove og betagende dyreliv, har du sandsynligvis aldrig set naturprogrammer fra det smukke Afrika.

Foto Pexels

Du har måske skubbet drømmen om spændende safari oplevelser på den afrikanske savanne til side, fordi den forekommer dig urealistisk. Men det behøver den ikke at være.

Africa Tours gør drømmen til virkelighed

Med Africa Tours kan du komme på spændende safarirejser til det østlige og sydlige Afrika. Firmaet tilbyder en bred vifte af safari oplevelser på bl.a. Kenyas savanner, i Namibias ørken og ved det Indiske Ocean.

Du kan campere i savannen blandt de vilde dyr, og du kan tilbringe en luksuriøs uge i Karen Blixen Camp. Du kan opleve bjerggorillaer i Uganda og svømme med delfiner i havet omkring Zanzibar, du kan bestige Kilimanjaro – og meget. meget mere.

Africa Tours tilbyder mange veltilrettelagte grupperejser med dansk eller i nogle tilfælde engelske rejseleder. Men det allerbedste er måske, at de mange Afrika oplevelser i Africa Tours' katalog kan tilpasses og kombineres til en skræddersyet safarirejse, der svarer til netop dine drømme.

Du kan selv vælge din safarirejses varighed og afrejsedato (for manges vedkommende hver dag året rundt). Eksempelvis en uge i Kenya eller Tanzanias savanneområder, videre til Namibias ørken og rundet af med nogle dages afslappende badeferie ved det Indiske Ocean.

Eller en af Africa Tours' togrejser, som viser dig Afrika i et andet perspektiv, end når du flyver eller kører i trucks gennem savannen, måske efterfulgt af nogle dages storbyferie i Cape Town.

Gorillaer, chimpanser og "the Big Five"

Blandt grupperejserne kan nævnes safarirejser med et særligt zoologisk fokus: du kan opleve bjerggorillaer og chimpanser i Uganda på "Uganda perler på stribe", "Det bedste af Uganda" og "Ugandas højdepunkter".

Der er også rejser specielt tilrettelagt til at give dig særlig gode chancer for at møde "The Big Five" blandt Afrikas dyr (løve, leopard, elefant, næsehorn og bøffel) eksempelvis "Tanzania Big 5 Safari" og Big Five safarirejser i mange andre syd- og østafrikanske lande. Og "Big Cat Safari" fokuserer på løver, leoparder og geparder, men du kan næppe undgå at møde giraffer, elefanter og mange andre legendariske afrikanske dyr.

Træpiller: Fra affaldstræ til varme i hjemmet22.5.2024 12:05:34 CEST | Pressemeddelelse

I disse tider bliver der mere og mere fokus på at undgå spild af enhver art – og den tendens omfatter i sagens natur en hel del ting, som almindeligvis betragtes som affald. Tag f.eks. møbelindustrien og produktionen af andre trævarer. Træer og træ har deres egne, naturlige former, som kun sjældent stemmer overens med de formål, vi mennesker bruger det til. Ergo må det skæres til, og et hurtigt blik indenfor i en produktionshal inden for træindustrien afslører, hvor store mængder "affaldstræ", der produceres sideløbende med træmøbler, gulvbrædder, planker, bjælker og utallige andre trævarer. Men heldigvis kan de enorme mængder resttræ bruges til noget fornuftigt: de kan laves til træpiller. Træ: Menneskehedens første brændsel Træ er den første type brændsel, menneskehedens spirende civilisation tog i brug, og indtil for små 200 år siden var det stort set den eneste. Nu er der kommet mange flere til (desværre med visse negative konsekvenser), men træ er stadig flittigt brugt i såkaldt m

LinkConcept lancerer ny side om Formel 1 i Canada15.5.2024 09:17:39 CEST | Pressemeddelelse

Vejle, Danmark – LinkConcept, en førende digital marketing- og webudviklingsvirksomhed, annoncerer stolt lanceringen af deres nyeste webprojekt, https://formule-1.ca/. Denne nye side er dedikeret til Formel 1-fans i Canada og tilbyder omfattende dækning af sporten, fra løbsresultater og nyheder til baggrundsartikler og analyser. O Den nye hjemmeside er designet med brugervenlighed og engagerende indhold i centrum. https://formule-1.ca/ sigter mod at blive den foretrukne ressource for canadiske Formel 1-entusiaster ved at tilbyde: Opdaterede Nyheder: Daglige opdateringer om de seneste begivenheder inden for Formel 1, herunder teammeddelelser, kørerskift og teknologiske fremskridt. Løbsdækning: Detaljerede rapporter fra hver Grand Prix-weekend med liveopdateringer, resultater og højdepunkter. Analyse og Baggrund: Ekspertanalyser af løb og sæsonforløb, samt dybdegående artikler om sportens historie og fremtidige udviklinger. Eksklusivt Indhold: LinkConcept planlægger løbende at udvide htt