Ny data for airfryers taler sit tydelige sprog: Aldrig været mere populært

Airfryers har oplevet en bemærkelsesværdig stigning i popularitet, hvilket kan ses i salgs- og markedsdata. Over de seneste år er interessen for airfryers steget betydeligt, hvilket afspejles i den globale markedsudvikling. I 2022 blev airfryer-markedet vurderet til at være på $1 milliard og forventes at nå op på $1.9 milliarder inden 2032, hvilket udgør en årlig vækstrate på 6,5% fra 2023 til 2032 (kilde). Denne stigning i popularitet kan tilskrives flere faktorer, herunder en voksende interesse for sundere madlavningsmetoder og den bekvemmelighed, som airfryers tilbyder. Ifølge Google, er der i Danmark alene 82% flere søgninger på ordet "airfryer" i år, sammenlignet med sidste år. Over de sidste 3 måneder, er søgningen oppe med 123%, hvilket afspejler den stigende interesse. For at sætte lidt flere tal på, er der 135.000 mdl. søgninger på ordet "airfryer" i Danmark, hvor der til sammenligning er 5.400 mdl. søgninger på ordet "ovn". Interessen er enorm.

Kitchy, en fremtrædende aktør på markedet for køkkenudstyr, har også bemærket denne tendens.

"Vi har set en markant stigning i efterspørgslen efter airfryers." Udtaler Kitchy og fortsætter.

"Vores læsere værdsætter især den måde, hvorpå airfryers gør det muligt at tilberede sundere måltider uden at gå på kompromis med smagen, samtidigt med at det er nemt. Dette har været en væsentlig drivkraft bag produktets stigende popularitet."

Den primære fordel

En af de primære fordele ved airfryers er deres evne til at lave mad med mindre olie sammenlignet med traditionel friturestegning. Dette gør det muligt at nyde sprøde, gyldne måltider med færre kalorier og mindre fedt, hvilket er attraktivt for sundhedsbevidste forbrugere. Airfryers anvender varm luft til at skabe en sprød overflade på maden, hvilket reducerer behovet for store mængder olie. Denne teknologi tilbyder en sundere tilgang til madlavning, idet den minimerer indtaget af usunde fedtstoffer og kalorier.

Desuden har airfryers vist sig at være multifunktionelle køkkenapparater, som kan bruges til en lang række madlavningsopgaver, fra bagning til stegning. Denne alsidighed, sammen med brugervenligheden og hurtige madlavningsmetoder, har bidraget til deres stigende popularitet.

Tilføjelsen af smarte teknologier og IoT-funktionalitet har ligeledes spillet en rolle i airfryers' popularitet. Med funktioner som digital touchscreens og mobilapp-styring giver disse nyere modeller præcis kontrol og bekvemmelighed, hvilket appellerer til teknologiinteresserede forbrugere.

Præget af stor konkurrence

Markedet for airfryers er dog også præget af en betydelig konkurrence med mange mærker og modeller. Denne hårde konkurrence fører ofte til prisvæddeløb og produktmætning, hvilket kan gøre det vanskeligt for forbrugerne at træffe informerede valg. Producenterne skal derfor fokusere på innovation, kvalitet og effektive markedsføringsstrategier for at skille sig ud på dette overfyldte marked.

Sammenfattende viser de seneste trends og markedsanalyser, at airfryers fortsat vil være en vigtig del af det moderne køkken, både i Danmark, Sverige og globalt, takket være deres sundhedsmæssige fordele, alsidighed og teknologiske innovationer.

Læs her Kitchys (vores kilde) opdaterede indlæg om markedets bedste airfryers:

Dansk udgave: https://kitchy.dk/airfryer-test/
Svensk udgave: https://kitchyy.se/airfryer-bast-i-test/

Gør dit hjem effektivt med de rette hvidevarer11.6.2024 12:39:01 CEST | Pressemeddelelse

At eje et hjem er en drøm for mange, men det kræver også en del vedligeholdelse og de rette investeringer for at sikre, at hjemmet fungerer optimalt. En af de vigtigste aspekter ved at holde et hjem kørende er at have de rette hvidevarer. I dette blogpost vil vi udforske, hvad hvidevarer er, hvilke du skal have i dit hjem, og hvorfor en kummefryser er et fremragende valg. Læs videre for at få indsigt og tips til at optimere dit hjemmeliv.

AI i marketing – Hvilke værktøjer er virkelig nyttige?10.6.2024 10:10:01 CEST | Pressemeddelelse

Kunstig intelligens (AI) har revolutioneret marketing. Fra personalisering af indhold til automatisering af kampagner tilbyder AI en række måder at øge effektiviteten og effektiviteten af ​​marketingstrategier på. Virksomheder står nu over for udfordringen med at optimere deres marketingstrategier for at forblive konkurrencedygtige. AI-teknologier tilbyder løsninger til at analysere data, automatisere processer og skabe personlige oplevelser for kunderne. Men ikke alle AI-værktøjer er lige effektive. Det er afgørende at vælge de rigtige værktøjer, der opfylder en virksomheds specifikke behov.

Online handel ændrer landskabet for økonomisk vækst10.6.2024 10:00:54 CEST | Pressemeddelelse

Online handel har revolutioneret måden, man tænker på økonomisk vækst. Med platforme som Plus500, der giver mulighed for at handle CFD'er (Contracts for Difference) på forskellige finansielle markeder, er der åbnet nye døre for både individuelle investorer og virksomheder. For eksempel kan en bruger fra Danmark nu handle råolie pris lige så let som at købe aktier i en lokal virksomhed. Denne globalisering af handelsmuligheder har reduceret barriererne for markedsadgang og diversificeret investeringsporteføljer. Flere mennesker kan nu deltage i den globale økonomi.