Ny data for airfryers taler sit tydelige sprog: Aldrig været mere populært

Airfryers har oplevet en bemærkelsesværdig stigning i popularitet, hvilket kan ses i salgs- og markedsdata. Over de seneste år er interessen for airfryers steget betydeligt, hvilket afspejles i den globale markedsudvikling. I 2022 blev airfryer-markedet vurderet til at være på $1 milliard og forventes at nå op på $1.9 milliarder inden 2032, hvilket udgør en årlig vækstrate på 6,5% fra 2023 til 2032 (kilde). Denne stigning i popularitet kan tilskrives flere faktorer, herunder en voksende interesse for sundere madlavningsmetoder og den bekvemmelighed, som airfryers tilbyder. Ifølge Google, er der i Danmark alene 82% flere søgninger på ordet "airfryer" i år, sammenlignet med sidste år. Over de sidste 3 måneder, er søgningen oppe med 123%, hvilket afspejler den stigende interesse. For at sætte lidt flere tal på, er der 135.000 mdl. søgninger på ordet "airfryer" i Danmark, hvor der til sammenligning er 5.400 mdl. søgninger på ordet "ovn". Interessen er enorm.

Kitchy, en fremtrædende aktør på markedet for køkkenudstyr, har også bemærket denne tendens.

"Vi har set en markant stigning i efterspørgslen efter airfryers." Udtaler Kitchy og fortsætter.

"Vores læsere værdsætter især den måde, hvorpå airfryers gør det muligt at tilberede sundere måltider uden at gå på kompromis med smagen, samtidigt med at det er nemt. Dette har været en væsentlig drivkraft bag produktets stigende popularitet."

Den primære fordel

En af de primære fordele ved airfryers er deres evne til at lave mad med mindre olie sammenlignet med traditionel friturestegning. Dette gør det muligt at nyde sprøde, gyldne måltider med færre kalorier og mindre fedt, hvilket er attraktivt for sundhedsbevidste forbrugere. Airfryers anvender varm luft til at skabe en sprød overflade på maden, hvilket reducerer behovet for store mængder olie. Denne teknologi tilbyder en sundere tilgang til madlavning, idet den minimerer indtaget af usunde fedtstoffer og kalorier.

Desuden har airfryers vist sig at være multifunktionelle køkkenapparater, som kan bruges til en lang række madlavningsopgaver, fra bagning til stegning. Denne alsidighed, sammen med brugervenligheden og hurtige madlavningsmetoder, har bidraget til deres stigende popularitet.

Tilføjelsen af smarte teknologier og IoT-funktionalitet har ligeledes spillet en rolle i airfryers' popularitet. Med funktioner som digital touchscreens og mobilapp-styring giver disse nyere modeller præcis kontrol og bekvemmelighed, hvilket appellerer til teknologiinteresserede forbrugere.

Præget af stor konkurrence

Markedet for airfryers er dog også præget af en betydelig konkurrence med mange mærker og modeller. Denne hårde konkurrence fører ofte til prisvæddeløb og produktmætning, hvilket kan gøre det vanskeligt for forbrugerne at træffe informerede valg. Producenterne skal derfor fokusere på innovation, kvalitet og effektive markedsføringsstrategier for at skille sig ud på dette overfyldte marked.

Sammenfattende viser de seneste trends og markedsanalyser, at airfryers fortsat vil være en vigtig del af det moderne køkken, både i Danmark, Sverige og globalt, takket være deres sundhedsmæssige fordele, alsidighed og teknologiske innovationer.

Læs her Kitchys (vores kilde) opdaterede indlæg om markedets bedste airfryers:

Dansk udgave: https://kitchy.dk/airfryer-test/
Svensk udgave: https://kitchyy.se/airfryer-bast-i-test/

En guide til luksusindkvartering på Island26.8.2024 14:03:27 CEST | Pressemeddelelse

Island er kendt for sin utrolige natur og unikke oplevelser. For dem, der ønsker en ekstraordinær rejseoplevelse, byder øen på en række luksuriøse indkvarteringsmuligheder. I denne guide vil vi udforske de mest eksklusive steder at bo på Island. Island er en drømmedestination for mange, og med god grund. Med sin rå skønhed og utæmmede landskaber tilbyder øen en unik kombination af eventyr og afslapning. Hvis du planlægger at besøge Island i november, er her nogle tips til at sikre, at din oplevelse bliver så luksuriøs som mulig.

Verdenskendte Sif Jakobs lancerer deres nye AW 24/25 kollektion22.8.2024 19:05:57 CEST | Pressemeddelelse

Hver kvinde fortjener at stråle. Det er det simple, men kraftfulde mantra, som Sif Jakobs har levet efter, siden hun lancerede sit eponyme smykkemærke i 2009. Hvad der begyndte som en drøm om at skabe smykker, der kunne bringe et strejf af luksus ind i enhver kvindes liv, har udviklet sig til et internationalt anerkendt brand. Sif Jakobs jewellery er kendt for sine unikke og sofistikerede designs, som kombinerer det bedste fra nordisk minimalisme med italiensk glamour. I dag, mere end et årti senere, fortsætter brandet med at inspirere og fascinere kvinder verden over med deres tidløse skønhed. Sif Jakobs, født på Island og uddannet guldsmed, har altid haft en særlig evne til at finde skønhed i verden omkring sig. Hendes tid i København, hvor hun har slået sig ned, kombineret med hendes mange rejser til Europas store byer, har givet hende en unik æstetik, der forener nordisk kølighed med italiensk elegance. Resultatet er en kollektion af smykker, der på én gang er enkle og sofistikered

Anlægsgartner Amager og København, Nicolaj Olsen, hjælper danske husejeres havedrømme med at gå i opfyldelse22.8.2024 14:39:15 CEST | Pressemeddelelse

En engelsk undersøgelse viser, at jobbet som anlægsgartner er det, der bringer folk mest arbejdsglæde. Den glæde oplever haveejere på Amager og København i den grad, når de får besøg af den uddannede anlægsgartner Nicolaj Olsen https://www.anlaegsgartnernicolajolsen.dk/. Med et smil på læben kaster han sig over både store og små haveopgaver og til resultater, der begejstrer kunderne.

En ny trend i sommerhusudlejning fylder mere og mere15.8.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Sommerhusudlejning har længe været en populær ferieform i Danmark, hvor mange familier ser frem til en uges afslapning. Dog sættes der i øjeblikket en ny trend for sommerhusudlejning, hvor den traditionelle ferieudlejning, med indflytning lørdag og ud lørdagen efter, byttes ud med fleksibilitet. I hvert fald ser man nu en større efterspørgsel på netop dette. En af de aktører der tilbyder fleksibel sommerhusudlejning er Campaya.