Nu kan 20.000 borgere i Region Sjælland vælge repræsentanter til Danmarks største medlemsejede privatforsikringsselskab

Nu kan mere end 20.000 indbyggere i Region Sjælland vælge, hvem skal være deres repræsentant i LB Foreningen, der ejer Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab, LB Forsikring.

Delegerede i LB
Delegerede i LB PR Foto LB Foreningen

20.000 mennesker med en forsikring i Bauta Forsikring eller Runa Forsikring, som begge er en del af LB Forsikring, har nu mulighed for at vælge mellem 6 kandidater, der bor i Region Sjælland. De er en del af et samlet kandidatfelt på 18 kandidater spredt over hele det østlige Danmark.

Hvis man bliver valgt til LB Foreningens forsamling af delegerede, skal man med til at sætte retning for Danmarks fjerdestørste forsikringsselskab på privatmarkedet. Samtidig skal de valgte hvert år være med til at dele 1 mio. kr. ud til velgørende formål i regionen.

”Vi er glade og stolte over, at vi har engagerede medlemmer, der gerne vil være med til at gøre en forskel og der er en positiv opmærksomhed på det arbejde, vi laver i foreningen. Både når det gælder det velgørende arbejde, og om at eje et forsikringsselskab,” siger formand for LB Foreningen, Lars Busk Hansen.

Flertal af kvinder blandt de opstillede i Region Sjælland

Der er i år opstillet 5 kvinder og 1 mand i Region Sjælland.  Der er 2 genopstillede og 4 nye kandidater. Den ældste kandidat er 67 år og den yngste 39 år.

”Vi har et godt mix af nye kandidater og gengangere fra tidligere og en god spredning i både køn og alder. Det giver medlemmerne en god bredde at vælge fra, og giver os den størst mulige diversitet, så vi kan få kandidater, der afspejler vores medlemsskare i øvrigt,” siger Lars Busk Hansen.

Man kan afgive sin stemme på lbforeningen.dk/valg indtil den 15. februar.

Mikkel KlausenChef for Uddelinger, Udvikling & Kommunikation, LB Foreningen

Tlf:24282110mikl@lb.dk

OM LB FORENINGEN

LB Foreningen er ejer af LB Forsikring, som er Danmarks største medlemsejede privatforsikringsselskab, med over 430.000 medlemmer. De mange tusinde medlemmer repræsenteres af 70 delegerede valgt af medlemmerne over hele landet. De står bl.a. for velgørende uddelinger i deres regioner. LB Forsikring består af Lærerstandens Brandforsikring, Runa Forsikring, Bauta Forsikring og LB Forsikring til PFA. Som forsikringstager i LB Forsikring er man også medlem af LB Foreningen og dermed medejer af LB Forsikring.