Nu skal københavnerne vælge deres repræsentanter til Danmarks største medlemsejede privatforsikringsselskab

Nu kan mere end 100.000 indbyggere i Københavnsområdet vælge, hvem som skal være deres repræsentant i LB Foreningen, der ejer Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab, LB Forsikring.

Delegerede i LB Foreningen
Delegerede i LB Foreningen PR Foto

Med mere end 46 kandidater er der nok at vælge mellem for de 100.000 medlemmer i Københavnsområdet, der har en forsikring i Lærerstandens Brandforsikring, Bauta Forsikring eller Runa Forsikring, som alle er en del af LB Forsikring. De skal nemlig nu være med til at bestemme, hvem der skal sætte retning for Danmarks fjerdestørste forsikringsselskab på privatmarkedet. Samtidig skal de valgte hvert år være med til at dele 1 mio. kr. ud til velgørende formål i regionen.

”Der har været meget stor interesse for at blive valgt til LB Foreningen. Det er vi er meget glade og stolte over. Det viser, at vi har engagerede medlemmer, der gerne vil være med til at gøre en forskel, og der er en positiv opmærksomhed på det arbejde, vi laver i foreningen. Både når det gælder det velgørende arbejde, og om at eje et forsikringsselskab,” siger formand for LB Foreningen, Lars Busk Hansen.

Masser af diversitet blandt de opstillede

Der er i år opstillet 21 kvinder og 25 mænd i Københavnsområdet på tværs af de tre forsikringsgrupper. Der er 17 genopstillede og 29 nye kandidater. Den ældste kandidat er 78 år og den yngste 22 år.

”Vi har et godt mix af nye kandidater og gengangere fra tidligere og en god spredning i både køn og alder. Det giver medlemmerne en god bredde at vælge fra, og giver os den størst mulige diversitet, så vi kan få kandidater, der afspejler vores medlemsskare i øvrigt,” siger Lars Busk Hansen.

Man kan afgive sin stemme på lbforeningen.dk/valg indtil den 15. februar.

LB Foreningen er ejer af LB Forsikring, som er Danmarks største medlemsejede privatforsikringsselskab, med over 430.000 medlemmer. De mange tusinde medlemmer repræsenteres af 70 delegerede valgt af medlemmerne over hele landet. De står bl.a. for velgørende uddelinger i deres regioner. LB Forsikring består af Lærerstandens Brandforsikring, Runa Forsikring, Bauta Forsikring og LB Forsikring til PFA. Som forsikringstager i LB Forsikring er man også medlem af LB Foreningen og dermed medejer af LB Forsikring.