Comwell Kolding modtager pris for sit sociale ansvar
I Comwell Hotels går medarbejdere på arbejde hver dag for at gøre en forskel – en forskel for gæsterne og for hinanden. Et af de vigtigste fokusområder for arbejdskulturen i hotelkæden er at skabe et miljø, hvor der er plads til alle uden diskrimination. Comwell Kolding har netop høstet anerkendelse for et nærværende og imødekommende arbejdsmiljø fra Kolding Kommune med tildeling af prisen SammenomJOB 2023.
”Vi tror på, at diversitet i organisationen er med til at skabe et arbejdsmiljø med høj grad af videndeling, innovation og arbejdsglæde, som også er med til at udvikle vores forretning. Derfor ønsker vi at gøre vores arbejdsplads attraktiv for alle, der kan og vil,” fortæller Mai-Britt Jensen, HR og Sustainability Direktør.
Det er derfor med ekstra stolthed, at Comwell Kolding har modtaget prisen SammenomJOB 2023 af Kolding Kommune. SammenomJOB er en pris, der uddeles til virksomheder, der fokuserer på bæredygtige jobs og mangfoldighed på arbejdsmarkedet – f.eks. ved at inkludere personer, der har brug for ekstra støtte.
”Det er en fantastisk anerkendelse at modtage prisen. Der skal være plads til alle på arbejdsmarkedet. Det handler i bund og grund om at afstemme forventninger, ønsker og kompetencer. På det grundlag kan vi sætte de bedste rammer op for alle, så både Comwell og vores medarbejdere får det maksimale udbytte af hinanden,” lyder det fra Anne-Beth Madsby, Hotelchef for Comwell Kolding, der understreger, at Comwell Kolding ikke ville have modtaget SammenomJOB-prisen uden den store dedikation fra alle hotellets medarbejdere.
”Jeg er beriget med en støttende og rummelig medarbejderstab, som altid tager godt imod alle typer af nye medarbejdere,” slutter Anne-Beth Madsby.
Comwell Hotels har ambitiøse mål på området for medarbejdernes trivsel og personlige og faglige udvikling på tværs af alder, køn, kompetencer og nationalitet. Det inkluderer også, at der er plads til medarbejdere i deltidsstillinger samt medarbejdere, der på forskellige vilkår er ansat i en fleksjobordning.
Comwell Hotels indgik desuden et partnerskab med Solsikkeprogrammet i 2023 for at skabe tryghed for gæster og medarbejdere med usynlige handicaps. Det betyder også, at alle medarbejdere i Comwell er trænet i at møde en gæst, der bærer Solsikken.
Læs mere om Kolding Kommunes pris SammenomJOB her:
https://www.kolding.dk/erhverv/jobcenter-og-arbejdsmarked/sammenomjob/om-prisen-sammenomjob/
Læs Comwells ESG-rapport 2022 her for mere info om Comwells sociale ansvar:
Nøgleord
Kontakter
Signe Kamper KankelborgPR- og Kommunikationschef
Tlf:+45 2332 8577skk@comwell.comBilleder
Om Comwell
Comwell er en danskejet og landsdækkende hotelkæde med hoteller i hele Danmark og ét i Sverige samt ODEON i Odense og Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. I mere end 50 år har Comwell drevet møde- og konferencehoteller og har gennem årene høstet flere priser for deres møde-, service- og madkoncept.
Comwell var de første til at introducere danskerne for den moderne mødepakke tilbage i 1969. I dag er det stadig Comwells kerneforretning, og den professionelle rådgivning, indsigt, læringsværktøjer og sparring varetages af hotelkædens trænede MeetingDesignere. Comwell servicerer også uddannelses- og kursusforløb, workshops, jobsamtaler, bestyrelsesmøder, udstillinger og events og råder over knap 3.000 værelser samt 350 møde- og konferencelokaler.
Følg pressemeddelelser fra Comwell A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Comwell A/S
Comwell Hotels tilslutter sig Diversitetspagten4.12.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den danskejede hotelkæde Comwell Hotels har tilsluttet sig Diversitetspagten under Dansk Erhverv som et led i virksomhedens strategiske arbejde med at skabe en endnu mere inkluderende og mangfoldig arbejdsplads. Med denne tilslutning forpligter Comwell sig til at fremme diversitet og inklusion på tværs af hele koncernen og dermed understøtte en kultur, hvor medarbejdertrivsel er i højsædet.
Comwell Kellers Park har fået egen vinmark30.10.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den danskejede hotelkæde Comwells spa- og konferencehotel, Comwell Kellers Park, som ligger smukt placeret nær Vejle Fjord, er blevet beriget med egen vinmark. Vinstokkene er sat i jorden, og nu skal de have lov at vokse og udvikle sig. Stokkenes rod er en amerikansk Bionova med en podning af Solaris, Regent, Souvignier Gris og Muscaris. Første høst af druer forventes næste år.
Comwell Hotels vinder to priser ved Danish Travel Awards 20243.10.2024 11:37:27 CEST | Pressemeddelelse
Comwell Kellers Park og Comwell H. C. Andersen Odense – Dolce by Wyndham kunne i går gå hjem med en flot pris hver. De to hoteller blev nemlig hædret med priserne ’Bedste hotel i Jylland’ og ’Bedste hotel på Sjælland, Fyn og øerne’. Priserne blev overrakt ved ’Danish Travel Awards 2024’ i Cirkusbygningen i København. Her var 500 repræsentanter fra rejse-, turisme- og luftfartsbranchen samlet for at fejre de bedste hoteller og rejseaktører i Danmark.
Ny daglig leder på Comwell Centralværkstedet23.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danskejede hotelkæde Comwell Hotels har budt velkommen til Kathrine Brinkløv, der er tiltrådt som ny daglig leder på Comwell Centralværkstedet i Aarhus. Kathrine kommer med solid erfaring fra servicefaget fra både danske og internationale hotelkæder. Nu skal hun stå i spidsen for at drive og udvikle Comwells unikke Aarhus-venue Centralværkstedet med fokus på skræddersyede arrangementer til både private og forretningsgæster.
Comwell sendte store dele af medarbejderne på uddannelse i årets første halvår2.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Fokus på uddannelse og medarbejderudvikling 482 – så mange gange blev en uddannelse gennemført af Comwells medarbejdere i første halvår af 2024 via Comwell College. Det svarer til, at cirka halvdelen af hotelkædens fastansatte medarbejdere har gennemført en uddannelse. Herunder blandt andre elev-, ledelses- og ESG-relaterede uddannelser. Det store fokus på udvikling og uddannelse af medarbejdere er et led i Comwells bestræbelser på at skabe branchens mest attraktive arbejdsplads.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum