Plutonic

Ny undersøgelse viser, at mere end hver anden Shopify webshop ikke har optimal dataindsigt

Del

Plutonic Media har lavet en omfattende markedsundersøgelse blandt 231 danske Shopify webshops, der afslører, at succes i branchen kræver en harmonisk balance mellem avanceret dataindsigt, omkostningseffektivitet og en agil markedsføringsstrategi.

Resultaterne fra undersøgelsen indikerer, at succesfulde virksomheder har en resultatbaseret fremgangsmåde og formår at mestre tre afgørende forretningsprincipper: En kombination af datahåndtering, omkostningsstyring og en alsidig markedsføringsstrategi.

”De mest succesfulde e-handelsvirksomheder i Danmark er dem, der ikke blot følger digitale trends, men forstår at integrere data, finansiel indsigt og kreativ markedsføring til at skabe unikke kundeoplevelser og bæredygtig vækst”, udtaler Loui Kiær, adm. direktør hos Plutonic Media.

For få danske webshops har gode kompetencer til håndtering af data

Mange danske webshops udnytter endnu ikke det fulde potentiale af datahåndtering. Kun 9,4 % af de adspurgte respondenter føler, at de har fuldstændig styr på deres data. Hele 41,4 % ved ikke, om de har opsat server-side tracking. Det understreger, at kun et fåtal formår at mestre de mere komplekse aspekter af data og udnytte dem til deres fordel.

”Et slående resultat fra vores markedsanalyse er graden af usikkerhed omkring datastyring i e-handelsbranchen. Det viser, at mens data er det moderne erhvervslivs nye valuta, er der et presserende behov for, at virksomhederne dygtiggør sig i at indsamle, analysere og handle på baggrund af disse informationer”, udtaler Loui Kiær, adm. direktør hos Plutonic Media.

En forståelse for anvendelse af data spiller en afgørende rolle for virksomheder, der oplever succes med e-handel. En af de måder, man nemt kan få et overblik over sin data, er ved brug af tredjepartsværktøjer. På trods af det, er der hele 59,7 % af de adspurgte respondenter, der endnu ikke benytter sig af nogle former for tredjepartsværktøjer til at måle profit af deres markedsføringsindsatser.

Kun 31,4 % ad adspurgte har svaret ja til, at de har opsat server side tracking.

Yderligere oplysninger om markedsundersøgelsens indhold fås på:

https://plutonic.dk/markedsundersoegelse-datadrevet-ehandel-med-shopify/

Kontakter

Billeder

Følg pressemeddelelser fra Plutonic

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Plutonic

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye