Danske Spil: Danskerne troede mere på ’Gud’ end på ’Danmark’

Et spørgsmål om tro: ’Gud’ var det mest populære ord, da danskerne skulle gætte på indholdet af Kong Frederiks valgsprog.

Gud, Danmark, Fremtid/-en.

Det var de tre mest populære ord – i den rækkefølge – da danskerne tog imod Danske Spils udfordring om at gætte på indholdet af Kong Frederiks valgsprog.

”Vi havde på forhånd vurderet, at ord som ’Gud’ og ’Herren’ formentlig ikke ville blive en del af kongens valgsprog, men danskerne var tilsyneladende ikke enige. I hvert fald var der dobbelt så mange, der havde sat deres lid til ’Gud’, som der var danskere, der havde gættet på ’Danmark’,” fortæller oddssætter hos Danske Spil, Peter Emmike Rasmussen.

Danske Spil havde på forhånd lagt en længere liste med mulige ord frem, men kun to af mulighederne, ’For’ og ’Danmark’, endte med at komme med i det officielle valgsprog ’Forbundne, forpligtet, for kongeriget Danmark’.

”Vi ramte to ud af de fem ord, så må vi jo bare blankt erkende, at vi også syntes, at det var svært at forudse kongens valgsprog,” siger Peter Emmike Rasmussen.

’For’ var i øvrigt kun det 9. mest gættede ord.

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.