MENY kommer tilbage til Grenå

MENY, Danmarks Madmarked, vil bringe glæden til mad med sig til Grenå, hvor MENY returnerer efter fem års pause.

Richo Boss er kædedirektør MENY. Han ser frem til, at MENY vender tilbage til Grenå med en ny butik.

Danmarks Madmarked kommer til Grenå med en butik i 2024. MENY rykker ind i Aldis tidligere lokaler. En ejendom, som MENY-ejeren Dagrofa har købt af REMA 1000. Den handel er nu godkendt af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

”Vi har set frem til denne godkendelse, så vi rigtigt kunne begynde på arbejdet. Det kan vi nu, og vi glæder os til at komme tilbage til Grenå,” siger Richo Boss, der er kædedirektør i MENY.

I forbindelse med, at Dagrofa har købt syv butikker af REMA 1000, skulle det besluttes hvilke af Dagrofas butikskæder, der skal flytte ind i de tomme lokaler i hver enkelt by. I forbindelse med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse, er den kabale nu også gået op.

Når MENY rykker ind i lokalerne på Søndergade 10, vil kunderne kunne se frem til at blive inspireret i et moderne madmarked, hvor udvalg, kvalitet, faglighed og købmandskab kommer til at præge kundeoplevelsen. Helt som man kender det fra MENY i resten af Danmark.

“Det er en kendt sag, at vi i MENY kalder os Danmarks Madmarked, og vi gerne vil bringe vores begejstring for mad ud til flere danskere. Derfor er ekspansion og modernisering et omdrejningspunkt i en plan om at styrke vores butiksnet. I den forbindelse har vi haft Grenå i kikkerten i efterhånden et par år. Jeg er glad for, at vi nu har fået muligheden for at bringe kærligheden til mad tilbage til Grenå,” siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.

Der forestår en renovering, ombygning og udbygning af lokalerne i Søndergade 10. Samtidig skal der bestilles inventar og lægges forskellige planer. Derfor er det endnu for tidligt at sætte en dato for åbningen af MENY i Grenå.

“Der ligger et stort arbejde foran os med planlægning, og vi har ikke haft adgang til ejendommen før nu. Derfor kan jeg lige nu ikke komme det nærmere, end at sige, at vi åbner en ny flot MENY - forhåbentlig i 2024,” siger Richo Boss, der også skal finde medarbejdere til den nye butik.

“En vigtig del af vores strategi handler om at være Danmarks Madmarked. Et nøglepunkt i det, er faglighed, så når vi åbner dørene i Grenå, bliver det med et veluddannet, passioneret personale, der føler faglig stolthed over at kunne præsentere lækre varer i gode omgivelser,” siger han.

De øvrige seks nye butikker, der var en del af handlen med REMA 1000, bliver butikker i SPAR-kæden. De ligger i Risskov, Herning, Helsingør, Tønder, Esbjerg Ø og Esbjerg V.

I 2023 åbnede MENY to nye butikker i Kolding i forbindelse med overtagelsen af Liva Stormarked. MENYs næste butikker kommer i Valby og Skovlunde i hovedstadsområdet og så i Grenå. Med de kommende MENY-åbninger vil det bringe antallet af butikker op på i alt 117.