SPAR etablerer to butikker i Esbjerg

SPAR åbner to butikker i Esbjerg og rykker ind på Strandby Kirkevej og Vandmandens Kvarter.

Esben Keller, kædedirektør for SPAR, Min Købmand og Let-Køb.

Supermarkedskæden SPAR kommer til Esbjerg Ø og Esbjerg V med butikker i 2024. SPAR rykker ind i Aldis tidligere lokaler på Strandby Kirkevej og senere også i REMA 1000-lokalerne i Vandmandens Kvarter.

Det oplyser Dagrofa, som ejer SPAR, MENY, Min Købmand og Let-Køb, i forbindelse med, at Dagrofas køb af syv butikker af REMA 1000, er endeligt godkendt af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

”Vi har set frem til denne godkendelse, så vi rigtigt kunne begynde på arbejdet. Det kan vi nu, og vi glæder os til at åbne begge butikker,” siger Esben Keller, der er kædedirektør i SPAR, Min Købmand og Let-Køb.

“Vores SPAR-butikker er lokalt forankret, og de gør det rigtigt godt. De har et godt og bredt sortiment med lækre kvalitetsvarer. Samtidig har kunderne taget godt imod, at vi med det, vi kalder Gul Pris, har prismatch med discount. Derfor vurderer vi, at der er godt potentiale for de her SPAR-butikker i Esbjerg,” siger Esben Keller

SPAR overtager ejendommen på Strandby Kirkevej den 1. februar, mens bygningen på Vandmandens Kvarter først skal fraflyttes af REMA 1000. Det betyder, at SPAR først får nøglerne til den butik den 1. maj. Derfor går der fortsat går noget tid før de nye SPAR-butikker kan slå dørene op og byde kunderne indenfor.

“Vi kommer selvfølgelig til at åbne først på Strandby Kirkevej, men for begge butikker gælder, at selv om bygningerne generelt er relativt nye, så skal vi alligevel i gang med en ombygning og renovering af lokalerne, så de passer præcis til os og det, vi vil med SPAR. Vi ser på butikstegninger lige nu, og vi kigger på, hvordan det hele skal se ud. Begge steder bestræber vi os på at åbne hurtigst muligt, men vi forventer, at der kommer til at gå lidt tid, siger Esben Keller.

SPAR-kæden består af selvstændige købmænd, og Esben Keller oplyser, at SPAR også er på udkig efter købmænd til de to butikker. Det er købmænd, der er parate til at vise et stort lokalt engagement.

Dagrofa, der står bag kæderne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb, har over de seneste år investeret mere end 1 milliard kroner i renovering, ombygninger, udbygninger og inventar for at styrke sit butiksnet. I alt har Dagrofa 537 butikker fordelt på de fire kæder.

SPAR har 134 butikker i Danmark. I Esbjerg-området har SPAR også butikker i Skolegade, på Bøndergårdsvej og på Fanø.

De øvrige nye SPAR-butikker vil ligge i Herning, Tønder, Risskov, Helsingør og Stubbekøbing. De kommer oveni allerede planlagte nyåbninger i Blistrup ved Sjællands Nordkyst, i Søllerød lidt nord for København og i Svenstrup ved Korsør.

På nuværende tidspunkt står Dagrofa bag 114 MENY-butikker, 134 SPAR-butikker, 162 Min Købmand-butikker og 117 Let-Køb-butikker. Der er i alt ca. 14.700 medarbejdere i Dagrofa.

SPAR og Ren Natur forsætter det landsdækkende samarbejde om at indsamle affald for at skabe en renere natur i Danmark22.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For 6. år i træk støtter SPAR op om et renere lokalmiljø i samarbejde med non-profit-projektet Ren Natur, som er drevet af nonprofitorganisationen Hold Danmark Rent. Ren natur blev startet i 2018, og har siden da arrangeret ruter i hele landet, hvor lokalforeninger frivilligt melder sig til en rute i deres kommune. Igen i år kommer over 100 SPAR-købmænd til at være samlingspunkt for de lokale foreninger, der sammen indsamler affald i naturen og samtidig får en økonomisk støtte til klubkassen af SPAR og KFI Erhvervsdrivende Fond, som arbejder for at styrke selvstændige købmænds position i Danmark, ved bl.a. at stille lejemål, finansielle ydelser og uddelinger til rådighed for købmændene.

Dagrofa Foodservice lancerer for første gang et stort magasin om fødevaregrossistens CSR-indsatser14.5.2024 08:44:14 CEST | Pressemeddelelse

En af landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice – lancerer nu et stort CSR-magasin med titlen ’Sammen tager vi ansvar’. Magasinet indeholder en lang række konkrete eksempler på, hvordan virksomheden arbejder med f.eks. madspildsreduktion, energiforbedringer og kulinarisk uddannelse af kunder i den ansvarlige menu.