3 Danmark

Nyt partnerskab med 3 sikrer langelændere internet i fremtiden

Del

Efter årsskiftet er der ikke længere pligt til at forsyne internet gennem telefonstikket via det såkaldte ADSL-netværk. Dermed stod størstedelen af hustandende på Langeland til at miste den internetforbindelse, der blev leveret gennem ADSL-nettet til øen. Men i dag har det lokale elselskab Ø/strøm og 3 afsløret, at de er gået sammen om at stille et trådløst alternativ til ADSL-baseret internet til rådighed for øens beboere.

Teleselskabet 3 og Ø/Strøm indgår partnerskab, der skal sirke, at indbyggerne på langeland har en stærk trådløs 5G-internetforbindelse.
Teleselskabet 3 og Ø/Strøm indgår partnerskab, der skal sirke, at indbyggerne på langeland har en stærk trådløs 5G-internetforbindelse.

Fra 1. januar begyndte lukningen af ADSL-forbindelserne i hele landet, og det har skabt huller i visse landsdele. Her skal der findes alternativer, når nu teleselskaberne ikke længere har pligt til at levere internet gennem ADSL-kabler. På Langeland er dette et særligt problem, da færre end 20 procent af øens ejendomme har adgang til internet via en fiberforbindelse.

Nu er 3 trådt til for at levere et trådløst alternativ til de kablede internetforbindelser. Med den nye aftale vil kunderne på Langeland få adgang til 3’s internet- og mobilløsninger via det lokale forsyningsselskab Ø/strøm - til stor glæde for både privat- og erhvervskunder. Med andre ord vil de internetkunder på Langeland, der før var afhængige af ADSL-nettet, få mulighed for at få adgang til internet via 3’s trådløse 5G-netværk på øen i samarbejde med Ø/strøm.

3 har allerede opstillet elleve antennepositioner med 5G rundt omkring på Langeland, og yderligere fire antennepositioner opstilles på øen for at servicere det lokale netværk yderligere. Der er store fordele ved, at det netop er 3, der har indgået et partnerskab med Ø/strøm, fortæller kommerciel direktør hos 3, Marie-Louise Back:

“I 3 satser vi 100 procent på trådløst 5G-internet til hjemmet og mobilen. Vi har et prisvindende 5G-netværk, som vi bliver ved med at bygge videre på. Det betyder, at kunderne nemt kan skifte fra en fast, kablet forbindelse til en trådløs internetforbindelse. Kunderne modtager routeren, sætter den i stikkontakten, og så virker internettet med det samme. I 3 glæder vi os over aftalen, for alle har ret til et godt netværk.”

Også Ø/strøms direktør, Lars Birk Rasmussen, er glad for den nye aftale med 3:

“Det betyder meget for os, at Ø/strøm sammen med 3 kan stille et alternativ til ADSL-forbindelsen til rådighed for vores kunder så hurtigt. Det gør, at langt de fleste af de berørte kunder fortsat vil kunne komme på internettet og bruge telefonen, hvilket har en kæmpe værdi for hele Langeland og omverdenen. Desuden tror vi, at dette er så attraktiv en løsning, at det også er interessant for kunder med andre løsninger end en ADSL-forbindelse.”

3’s 5G-netværk vandt i sommer analysehuset Opensignals pris for at have det mest konsistente netværk i Danmark, og blev kåret som vinder i tretten ud af seksten kategorier. 3 forventer at være færdige med at montere 5G-udstyr i alle deres eksisterende mastepositioner i løbet af første halvdel af i år. Herefter vil det trådløse 5G-netværk blive udbygget endnu mere, for at gøre netværket mere finmasket og sikre yderligere kapacitet.

Kontakter

Links

Om 3

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,5 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 73 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i et Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark

Skjulte nummer- og adresseoplysninger eksponeret for en del af OiSTERs kunder på www.118.dk27.6.2024 09:07:35 CEST | Pressemeddelelse

I forbindelse med en IT-opgradering hos OiSTER, har en del af kundebasen, som har haft skjult nummer og/eller adresse samt navn, fået disse eksponeret på nummer- og adresseoplysningssiden www.118.dk. Dataene har været eksponeret siden fredag d. 21.06.2024. Fejlen er pr. 26.06.2024 udbedret, så oplysningerne igen er skjulte. I alt har cirka 246.000 kunder fået deres data eksponeret. Alle berørte kunder og relevante myndigheder er orienteret. På baggrund af enkelte kundehenvendelser blev OiSTER gjort opmærksom på hændelsen og har pr. 26.06.2024 udbedret fejlen. “OiSTER ser på denne sag med den største alvor og beklager meget over for de berørte kunder. Vores førsteprioritet har selvfølgelig været at skjule de berørte data på ny, hvilket er løst. Vi har desuden skærpet vores procedurer og implementeret nye foranstaltninger, der skal sikre, at en lignende situation ikke opstår igen. Alle kunder er blevet orienteret, og hændelsen er indberettet til relevante myndigheder,” siger direktør for

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye