Mentechs CEO: At reparere elektronik skal være vores førstevalg

Mentechs CEO Charlotte Mensing, deltog tilbage i december i et interview lavet af Sjællandske mediers erhvervsmagasin. Her var hun en af fire forskellige cases der skulle give deres input angående fremtidens medarbejderes forventninger til AI og den grønne omstilling. Charlotte Mensing udtalte sig om Mentechs store mission, for at forlænge levetiden på forbrugerelektronik.

Interview med Sjællandske Mediers erhvervsblad

Tilbage i december blev Mentechs CEO Charlotte Mensing interviewet af Sjællandske mediers erhvervsblad. Det gjorde hun sammen med 3 andre virksomhedscases.  Der skulle snakkes om de krav der er til fremtidens medarbejdere, som er AI og grøn omstilling. Mentech, som er en grøn IT-virksomhed, vægter den grønne omstilling ubeskriveligt meget.   Det gør de ved at prøve at forlænge levetiden på elektronik ved, at reparere dem. De prøver aktivt at gøre op med brug-og-smid-væk-kulturen.

Charlotte Mensing blev interviewet, hvor hun fik 4 forskellige spørgsmål. Der blev diskuteret alt fra, hvordan ideen til Mentech startede til, hvad Mentech helt konkret gør for at arbejde med bæredygtighed og hvad deres næste bæredygtige skridt er. Charlotte snakkede også om, hvilke kvalifikationer og indstilling man skal have, hvis man vil gøre karriere hos dem.

Den grønne IT-virksomhed er glade for, at få muligheden for at kunne snakke om deres mange gode tiltag de har, for at være med til at sætte bæredygtighed på dagsorden.

Mentech forlænger levetiden på elektronik

Den grønne IT-virksomheds kerneforretning er at reparere elektronik og at forlænge levetiden på elektronik.  Især dette er noget som Mentech er blevet hyldet for flere gange og senest var det da de modtog Reparationsprisen 2023.

Charlotte Mensing uddyber: ”Vi er også stolte over at have modtaget Reparationsprisen, det er en stor anerkendelse som vi er meget glade for.”

Hun fortæller også i interviewet om de sociale ansvar de tager når det kommer til bæredygtighed. Mentech har deres Mentech Academy.  Det er et tilbud som Mentech har til skoleklasser, hvor de blandt andet underviser dem i bæredygtighed og reparationskultur.

Charlotte Mensing fortæller også om nogle af de ting der er ved at blive udviklet hos Mentech. De er blandt andet ved at udvikle et nyt CO2-rapporteringssystem der har verificeret data, som skal gøre det nemt for deres kunder at leve op til de rapporteringskrav der er og derved også synliggøre deres indsats i forbindelse med genanvendelse og reparation af elektronik.

Mentech mentaliteten

Mentech mentaliteten er det som alle Mentechs medarbejdere besidder. Det at skabe og bidrage til en bæredygtig fremtid er en stor del af Mentech.  Det er vigtigt at en Mentech medarbejder skal synes at det er spændende at være med på rejsen i en bæredygtig virksomhed.

Mentechs CEO: At reparere elektronik skal være vores førstevalg
Mentech Eco shop, with leaves peaking out.

Mentech – et af Nordens største autoriserede IT-værksteder

Vi er i Danmark, Sverige og Norge. Vi praktiserer en cirkulær økonomi, hvor vi genanvender i stedet for at producere. Det gør vi for klodens og fremtiden bedste. Vi yder autoriserede reparationer for flere af verdenens førende elektronik brands. Hos Mentech har vi én mission: At give kunderne den absolut bedste kundeservice overhovedet.

I et partnerskab med Mentech får jeres virksomhed fri adgang til vores selvspecieludviklede Partner Portal med et bredt sortiment af services. Her bevarer I overblikket af sager, og kan se status på håndteringen af alle jeres reparationssager. Supplerende er Mentechs egne digitale platforme som ’Min Side’ og ’Digitale Services’, der har til formål altid at holde dig informeret om din sag. Du skal have den bedste serviceoplevelse, når det handler om din elektronik. Fra start til slut.

Vi sparer og bevarer jordens ressourcer samtidigt med at vi sikrer kompromisløs produktkvalitet.

Mentech samarbejder, og er autoriserede serviceudbydere for: Apple, Samsung, Huawei, Motorola, Acer, OKAI, Dreame og Lenovo Think serien.

Andre sprog

Følg pressemeddelelser fra Mentech A/S

Flere pressemeddelelser fra Mentech A/S

Mentech öppnar 146 Drop-in points i samarbete med Kjell & Company i Norden29.5.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Mentech har nu ingått ett samarbete med Kjell & Company för att erbjuda en ny banbrytande "Drop-in"-lösning för smidigare reparationer av elektronikprodukter. Detta samarbete syftar till att skapa en verklig win-win-win-lösning för privatkunder, företag och partners i Sverige och Norge. Genom detta avtal kan kunder nu besöka någon av Kjell & Companys många butiker för att lämna in produkter för reparation, som sedan skickas till Mentech för professionell felsökning, reparation och hantering.

Mentech åpner 146 Drop-in punkter i samarbeid med Kjell & Company i Norden29.5.2024 12:00:00 CEST | pressemelding

Mentech har nå inngått et samarbeid med Kjell & Company for å tilby en ny banebrytende "Drop-in"-løsning for smidigere reparasjoner av elektronikkprodukter. Dette samarbeidet har som mål å skape en reell vinn-vinn-vinn-løsning for privatkunder, bedrifter og partnere i Sverige og Norge. Gjennom denne avtalen kan kunder nå besøke en av Kjell & Companys mange butikker for å levere inn produkter for reparasjon, som deretter sendes til Mentech for profesjonell feilsøking, reparasjon og håndtering.

Mentech åbner 146 Drop-in punkter i samarbejde med Kjell & Company i Norden29.5.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Mentech har nu indgået et samarbejde med Kjell & Company for at tilbyde en ny banebrydende "Drop-in"-løsning for smidigere reparationer af elektronikprodukter. Dette samarbejde sigter mod at skabe en reel win-win-win-løsning for privatkunder, virksomheder og partnere i Sverige og Norge. Gennem denne aftale kan kunder nu besøge en af Kjell & Companys mange butikker for at aflevere produkter til reparation, som derefter sendes til Mentech for professionel fejlfinding, reparation og håndtering.