Det skotske alternativt pop-band, The XCERTS, spiller i Pumpehuset 5. marts

The XCERTS er et alternativt pop-band, fra Scotland, der består af forsangeren Murray Macleod, bassisten Jordan Smith og trommeslageren Tom Heron. Bandet udgav deres debutalbum 'In the Cold Wind We Smile' i 2009 og har turneret verden rundt siden. De har opbygget en utrolig loyal fanbase og har udgivet fem albums indtil nu, herunder det anerkendte 'There Is Only You' (2014), 'Hold onto Your Heart' (2018), samt deres nyeste udgivelse ’Learning How To Live And Let Go’ (2023).

Det nye album tegner et spændende nyt kapitel for The XCERTS, der betragtes som et af de mest interessante bands, Storbritannien har at byde på lige nu. ’Learning How To Live And Let Go’ viser bandets mest raffinerede, mest poppede, og samtidig mest rå og ærlige sider. Her dykker de ned i emner, som kærlighed, hjertesorg, glæde og tristhed. Et højdepunkt fra albummet er den følelsesladede single, “LOVESICK”, der har fanget lytternes hjerter med sin dybtfølte tekst og medrivende melodi. Singlen er en hymne for dem, der har oplevet kærlighedens kompleksitet og udfordringer.

Oplev den energiske trio, The XCERTS, live 5. marts 2024 i Pumpehuset.

Billetsalget starter fredag 12. januar kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Den albumaktuelle, innovative pop-kunstner, Jazmin Bean, besøger Pumpehuset 13. oktober 202420.5.2024 18:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Jazmin Bean (de/dem) er født og opvokset i det nordlige London, og har sat baren høj for moderne popmusik, ikke kun som sanger-sangskriver, men også som multimediekunstner. Ved at lege med friktionen mellem sårbarhed og persona, mareridt og fantasi, traume og helbredelse, inviterer performeren med de mange facetter lytteren ind i deres enestående univers af alternativ, smitsom popmusik.