Bellagroup A/S

CIFF melder alt udsolgt og udvider med ny showlokation i København

Del

Når den 62. udgave af CIFF slår dørene op i Bella Center 31. januar til 2. februar, bliver det med fulde huse og 1.000 brands i hallerne. Et nyt, city-inspireret layout skal give besøgsoplevelsen i et helt nyt flow, og samtidig lanceres nye støtteinitiativer og showmuligheder for bedre at kunne løfte den samlede branche lige fra talentstadiet til etablerede brands i en presset tid.

Ovenpå en imponerende tredobling af besøgstallene til den seneste modemesse i august 2023 udvider CIFF – Copenhagen International Fashion Fair – udstillingsarealerne til den kommende vinterudgave med 30%, så branchen nu kan udforske én samlet showcase på over 26.000 m2. De er allerede booket op af mere end 200 nytilkommende brands, hvilket lander det samlede udstillertal på over 1.000 – en vækst på 20% ift. senest sæson og det højeste tal i mange år.  

En helt ny, samlet modeby 

Inspireret af storbyens pulserende netværk af farvede metrolinjer og urbane samlingspunkter er et helt nyt show-layout med titlen ”CIFF City” blevet udviklet i samarbejde med frontløberne fra Darling Creative Studio. Den nye identitet og wayfinding skal ikke blot gøre besøgsoplevelsen mere intuitiv, men samtidig fungere som en serie af inspirerende bindeled mellem mode, skønhed, livsstil, underholdning, mad og musik.  

Sofie Dolva, direktør for CIFF, siger:  

"Januars modeuge markerer, at det er ét år siden, vi præsenterede vores nye vision for ’One Copenhagen’ og realiserede ambitionen om ét konsolideret, moderne og internationalt handelscentrum i Norden. Derfor kigger vi nu ud i verden med et fornyet fokus på at gøre de globale markeder opmærksomme på det, vi har skabt. CIFF 62 dækker over vores mest robuste, internationale gæsteprogram til dato – nu kaldet CIFF Concierge. Herigennem bringer vi over 350 internationale VIP-indkøbere og medier til København for at vise talentet, kreativiteten og mangfoldigheden frem. Både hos CIFF, men også til gavn for København og den øvrige modeuge.” 

Et dybt engagement i at løfte branchen  

CIFFs store engagement i at fremme kommercielle muligheder og dyrke fremtidige talenter i det danske såvel som nordiske mode-økosystem har slået rod gennem årtier. Men i lyset af de nuværende markedsusikkerheder med bl.a. dalende forbrug og stigende produktionspriser tager CIFF som den største regionale aktør nu sit ansvar til nye højder. 

Det sker bl.a. ved at etablere en ny showlokation i Øksnehallen i Kødbyen ved navn CIFF Showspace. Her vil kendte aktører fra fashion week-kalenderen såvel som upcoming brands fremvise deres kollektioner i en plug-and-play løsning, som let kan omstilles til mærkernes unikke universer. Det er ikke blot en økonomisk lettere model, men også en mere bæredygtig en af slagsen, da grund-platformen kan bruges igen og igen. 
 
Allerede nu har officielle showbrands som Alpha, Rolf Elkroth, MLGA og Henrik Vibskov-shows meldt deres ankomst på catwalken i CIFF Showspace, som også danner rammen om en toneangivende afslutningsmiddag for modeugen kurateret i et partnerskab mellem CIFF og det New York-baserede Office Magazine med opbakning fra Copenhagen Fashion Week. 

Nye permanente toner i Bella Center Copenhagen

Også i Ørestad danner CIFF rammen om nedslag i den officielle showkalender til CPHFW med fremvisninger fra bl.a. Munthe og Helmstedt i Bella Arena. Dertil kommer det første show nogensinde under glastaget i CIFF Main Hall, hvor TG Botanical indtager gangbroen i hallens hjerte. Hertil vil en lang række af brands fra modeugens showkalender have deres faste base som udstillere messen. Det gælder bl.a., Won Hundred, Mark Kenly Domino Tan, Lovechild, J.Lindeberg, Gestuz, Herskind og Wood Wood. 

Flere toneangivende danske og nordiske brands har også meldt deres ankomst på tværs af alle kategorier. Som udpluk kan nævnes Aiayu, Rue de Tokyo, Les Deux, Envelope1965, Holzweiler, Masai, Mos Mosh, Neo Noir, Numph, Moss Copenhagen, Lollys Laundry, Arkk Copenhagen, Bareen og Envii. Herudover er sikret international tilstedeværelse fra bl.a.Max Mara Group, Essentiel Antwerp, Drykorn, Snowpeak, Harbison Studio, American Vintage og HarrisWharf. 

Fra januar 2024 revitaliserer CIFF desuden sine permanente showrooms i Bella Center Copenhagen under det nye navn ’CIFF Village’, som samtidig fungerer som 20.000 m2 ekstra messeområde under CIFF 62. Over 350 brands, distributører og koncerner holder til i CIFF Village året rundt og fungerer med sit væld af kategorier og brands som den største permanente salgshub i Nordeuropa. Som en del af CIFF's løbende forpligtelse til at understøtte branchen og dens nye talenter, sponsorerer CIFF eksponeringsmuligheder i CIFF Village for udvalgte brands og organisationer - det gælder bl.a. MLGA og den nordiske talentudviklingsplatform, Alpha. 

Praktisk information

  • Datoerne for den kommende udgave af CIFF er 31. januar – 2. februar 204
  • Åbningstiderne er kl. 9-18 onsdag-torsdag, samt fredag kl. 9-14.
  • Registrering og yderligere information via ciff.dk

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Layoutet for CIFF 62 har titlen "CIFF CITY" er Inspireret af storbyens pulserende netværk af farvede metrolinjer og urbane samlingspunkter.
Layoutet for CIFF 62 har titlen "CIFF CITY" er Inspireret af storbyens pulserende netværk af farvede metrolinjer og urbane samlingspunkter.
Download

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Det tårnhøje helvede: Crowne Plaza Copenhagen Towers og COPENHELL indgår strategisk partnerskab20.2.2024 08:44:16 CET | Pressemeddelelse

Efter et to-årigt pilotsamarbejde med Smukfest, som havde til formål at øge IHG-hotellets brand awareness i det jyske marked, slår Crowne Plaza Copenhagen Towers nu pjalterne sammen med rock- og metalfestivalen COPENHELL. Formålet er at styrke markedspositionen som Danmarks foretrukne overnatningsmulighed, når de helt store musikoplevelser skal soves ud, forklarer hoteldirektøren.

Copenhagen Gaming Week spillede sig op til en succes for branche og besøgende22.1.2024 11:37:08 CET | Pressemeddelelse

I weekenden 12.-14. januar fandt 12.500 vej til den første udgave af Danmarks nye, tilbagevendende festival for gaming og esport. Med stærk opbakning fra branche, politikere og spilentusiasterne selv går arbejdet nu ind på at bygge Copenhagen Gaming Week endnu større og stærkere i de kommende år. Her skal endnu mere af København inddrages og blikket mod udlandet løftes yderligere.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye