Den første af mange: Nu åbner OK’s lynladepark i Hammelev

Søndag 28. januar klokken 10 åbner OK’s første lynladepark på Lysbjergvej i Hammelev. Energiselskabet har etableret 12 lynladepunkter, så elbilsejere nu har mulighed for lynhurtig opladning på farten. Borgmester Mads Skau indvier ladeparken

OK's første lynladepark på Lysbjergvej i Hammelev vest for Haderslev. Foto: OK.

I slutningen af januar får elbilsejere adgang til lynladning i Hammelev. Energiselskabet OK åbner nemlig den første af sine mange ladeparker til person- og varebiler.

Den nye ladepark består af seks 300 kW-lynladere svarende til 12 ladeudtag af 150 kW, hvilket betyder, at 12 biler kan lade på samme tid. Og det er vigtigt med mange lademuligheder, lyder meldingen fra OK’s markedsdirektør Kenneth Risborg Korsgaard. Han understreger, at en tilstrækkelig ladeinfrastruktur er afgørende for, at danskerne fortsat vil vælge elbiler frem for benzin- eller dieselbiler.

”For mange elbilister er det nødvendigt at lade på farten, og derfor har vi fokus på at tilbyde tidseffektive opladningsmuligheder ved trafikerede knudepunkter rundt omkring i landet,” siger Kenneth Risborg Korsgaard.

OK-lynladerne er et godt supplement til hurtige- og almindelige ladere, da lynladerne kan lade de fleste biler fuldt op på en halv time.

Til åbningen vil borgmester i Haderslev Kommune, Mads Skau, være til stede for at klippe snoren. Han mener, at den nye ladepark i Hammelev er et skridt i den helt rigtige retning for den grønne omstilling.

”Hammelev er med sin centrale placering et oplagt sted til en lynladepark i Danmark. Som kommune er vi med til at understøtte den grønne omstilling og ser dette som et vigtigt skridt mod at styrke infrastrukturen både i Haderslev Kommune og i hele Danmark, så det bliver endnu mere attraktivt at køre elbil,” siger Mads Skau.

Program for dagen:

• Søndag den 28. januar klokken 10-16
  • Indvielsen foregår på Lysbjergvej 2A i Hammelev
  • Klokken 10-11: Åbningstale og klipning af snor af Haderslev borgmester Mads Skau
  • Klokken 11.00-16.00: Åbningsevent med attraktive tilbud, forplejning og konkurrencer
  • På dagen vil flere repræsentanter fra OK være til stede, hvilket giver mulighed for at stille spørgsmål om elbilsmarkedet
  • På dagen bliver der også mulighed for at prøvekøre en eller flere elbiler

Til åbningseventet kan du bl.a.:

• Oplade til halv pris (normalt 3,99 kr. pr. kWh, dvs. pr. dags dato 1,995 kr. pr. kWh)
  • Vaske bilen fra 1 kr. pr. vask
  • Få en gratis pølse og brød
  • Deltage i attraktive konkurrencer

Pressen er velkommen.

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk

OK Logo. Foto: OK.
Lynladestanderne i Hammelev. Foto: OK.
Lynladeparken i Hammelev. Foto: OK.