Mød de bedste og scor deres tricks: Det danske eFodboldlandshold gæster Copenhagen Gaming Week

Fodbold er en af verdens mest populære sportsgrene, også på den digitale grønsvær hvor det danske eFodboldlandshold i FC 24 – tidligere kendt som FIFA – rangerer blandt de allerbedste. Lørdag d. 13. januar gæster den nyudtagede trup premieren på Copenhagen Gaming Week, hvor gæsterne kan få tips, tricks og opleve hæsblæsende showkampe.

Den danske eFodboldlandsholdsspiller og verdensmester, Anders Vejrgang. Foto: Anders Kjærbye, DBUFoto.dk

Den nyslåede verdensmester Anders Vejrgang og hans holdkammerater Fatih Üstün, Emil Klenke og Anders Juul Andersen er nogle af dansk eFodbolds største navne. De råbes ikke for lungers fulde kraft i Parken, men i stedet i indendørs arenaer verden over, hvor de fire gutter gennem årene har forfinet deres benarbejde med hænderne i utallige FC 24-kampe.

eFodboldheltene kommer til Gaming Week

Nu vender DBU's eFodboldlandshold tilbage til Bella Arena og Bella Center Copenhagen, hvor de senest slog stolte nationer som Argentina, Brasilien og England til verdensmesterskaberne i FIFAe i sommeren 2022.

Nordeuropas største kongrescenter danner i weekenden d. 12.-14. januar rammen om den første udgave af Danmarks nye, internationale gaming- og esportsfestival, og i den sammenhæng er det danske eFodboldlandshold naturligvis en uundgåelig størrelse.

”Det er fantastisk at opleve, hvordan de stærke talenter, vi i årevis har haft her til lands, nu for alvor begynder at få selskab af storstilede events i samme liga. Drengene og jeg glæder os til at støtte op om premieren på Copenhagen Gaming Week og til at mødes, spille og vidensdele med vores engagerede fans i et afslappet og underholdende set-up, hvor vi kan slippe turnerings-nerverne og bare dele ud af FC 24-glæden,” siger landstræner Dennis Nordenbøl.

Meget mere FC 24 på programmet

Besøget på Copenhagen Gaming Week finder sted lørdag d. 13. januar kl. 12-16 i forlængelse af årets første landsholdssamling, hvor eFodboldlandsholdet har valgt AC Hotel Bella Sky som campus til det strategiske udvælgelses- og forberedelsesarbejde, som venter op mod UEFA eEURO 2024 og Nordic Invitational senere på året.

For gæsterne på Copenhagen Gaming Week vil det – foruden det fysiske møde med de danske eFodboldhelte – være muligt at deltage i flere FC 24-turneringer og kæmpe med om flotte fodboldpræmier. Tilmelding finder sted på dagen.

Det fulde program og billetsalget til Danmarks nye, store esports- og gamingfestival kan findes på www.copenhagengamingweek.dk

Foto: Anders Kjærbye, DBUFoto.dk

Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Det tårnhøje helvede: Crowne Plaza Copenhagen Towers og COPENHELL indgår strategisk partnerskab20.2.2024 08:44:16 CET | Pressemeddelelse

Efter et to-årigt pilotsamarbejde med Smukfest, som havde til formål at øge IHG-hotellets brand awareness i det jyske marked, slår Crowne Plaza Copenhagen Towers nu pjalterne sammen med rock- og metalfestivalen COPENHELL. Formålet er at styrke markedspositionen som Danmarks foretrukne overnatningsmulighed, når de helt store musikoplevelser skal soves ud, forklarer hoteldirektøren.

Copenhagen Gaming Week spillede sig op til en succes for branche og besøgende22.1.2024 11:37:08 CET | Pressemeddelelse

I weekenden 12.-14. januar fandt 12.500 vej til den første udgave af Danmarks nye, tilbagevendende festival for gaming og esport. Med stærk opbakning fra branche, politikere og spilentusiasterne selv går arbejdet nu ind på at bygge Copenhagen Gaming Week endnu større og stærkere i de kommende år. Her skal endnu mere af København inddrages og blikket mod udlandet løftes yderligere.