MAN TGE med nytt interiørdesign

MAN kommer med et helt nytt interiørdesign og nye assistentsystemer til MAN TGE varebilen.

«MAN TGE Next Level» kaller MAN sin oppgradering av TGE-varebilen. Varebilen vil være på markedet fra slutten av våren 2024.

Praktisk og moderne: Det nye dashbordet i MAN TGE Next Level med avansert visualisering og mange detaljerte forbedringer

Varebilen fra MAN Truck & Bus har fått en stor teknologisk oppdatering som en nydesignet sjåførarbeidsplass samt nye assistentsystemer som gir bedre komfort og sikkerhet.

• Moderne: Helt ny E/E-arkitektur, nye sensorer og kameraer, nytt multifunksjonsratt og nytt dashbord

• Sikkerhet: Nyutviklede og forbedrede assistansesystemer

• Tilgjengelig: Salget av MAN TGE Next Level har allerede begynt i noen land; leveranser starter i mai 2024

Den suksessrike varebilen fra MAN Truck & Bus har fått en omfattende modelloppgradering. Med disse oppgraderingene vil MAN TGE sette nye standarder for sikkerhet og førerkomfort i varebilsegmentet. Av denne grunn får varebilen fra MAN Truck & Bus det passende etternavnet "Next Level". De første MAN TGE Next Level-modellene ruller av produksjonslinjen i mai 2024.

Andre høydepunkter på dashbordet inkluderer det nydesignede ergonomiske multifunksjonsrattet med integrert girspak på rattstammen (for automatgir), den elektroniske parkeringsbremsen og Keyless Go-funksjonen. Disse nye elementene har det som skal til for å gjøre hverdagen mer effektiv og mer komfortabel for TGE-sjåføren. Koppholderne, oppbevaringsrommene og mobiltelefonrommet med induktiv ladefunksjon bidrar også til dette.

Selv i dagens TGE-modell er kjøreatferd, kvalitetsopplevelse og utseende på høyde med personbiler. Med den nye førerarbeidsplassen i førerhuset på MAN TGE forbedres kvalitetsopplevelsen ytterligere. "Med denne endringen av årsmodell spiller musikken under panseret og i interiøret. Og det er veldig høyt. Vi ønsker ikke å avsløre alle detaljene til MAN TGE Next Level ennå, men kundene våre kan glede seg til en varebil som vil representere en milepæl når det gjelder sikkerhet og komfort," oppsummerer Martin Imhoff, leder for varebilproduktmarkedsføring hos MAN Truck & Bus.

I tillegg, med denne modellendringen, vil MAN TGE Next Level introdusere en ny generasjon kontrollenheter, sensorer og kameraer på maskinvaresiden. I samme trinn har E/E-arkitekturen blitt fundamentalt fornyet. Dette vil muliggjøre en strålende videreutvikling innen assistanse- og sikkerhetssystemer: Helt nye assistansesystemer samt videreutviklede systemer vil være tilgjengelig i MAN TGE Next Level. Med disse innovasjonene vil MAN-varebilen øke sikkerheten til både passasjerene og andre trafikanter, ettersom noen assistansesystemer for første gang blir en del av standardutstyret, inkludert trafikkskiltinformasjon, aktiv "Lane Change Assist", tretthetsdeteksjon og parkeringsassistent.

Den nye, sentrale MAN Media Van berøringsskjermen er standard for betjening av kjøretøyfunksjonene og informasjonssenteret på MAN TGE Next Level
Det heldigitale instrumentdisplayet på MAN TGE Next Level kan individualiseres med forskjellige design.
Ergonomisk: Multifunksjonsrattet på MAN TGE Next Level styrer instrumentdisplayet og tilleggssystemene.

Salget av den nye MAN eTruck har startet i Norge30.11.2023 15:41:12 CET | pressemelding

Med eMobility Center la MAN grunnlaget for utviklingen av de nye MAN eTGX og MAN eTGS høyvolum elektriske lastebilene ved fabrikken i München for rundt to år siden og investerte tungt i forberedelser til blandet produksjon av diesel og elektriske lastebiler. 50 prototyper har siden blitt bygget og rundt 4000 ansatte fra produksjon og salg er trent opp til overgangen til elektrisk mobilitet. Ved MANs fabrikk i Nürnberg investerer MAN rundt 100 millioner euro i å etablere batteriproduksjon.

Ny mann i spissen for MAN i Norge3.11.2023 08:57:00 CET | pressemelding

Frank Nielsen blir ny Country Manager for MAN Norge 100 prosent fokus på Norge Vi er glade for å kunngjøre at Frank Nielsen (51) har overtatt rollen som Country Manager for MAN Norge med virkning fra 1. november 2023. Frank Nielsen er dansk og har jobbet som salgsdirektør for både den danske og norske MAN-organisasjonen, med det overordnede ansvaret for salg av nye og brukte lastebiler, varebiler og busser. Frank har jobbet i MAN i snart 20 år og kjenner derfor alle bransjer. Med denne endringen vil MAN videreutvikle og etablere MAN Norge til fordel for ansatte, samarbeidspartnere og kunder i Norge. Frank vil rapportere til Malte Kauert, administrerende direktør i Skandinavia. Samtidig vil Frank frigjøre de danske operative forretningsenhetene (Truck, Bus, Used, Van), som i fremtiden vil rapportere direkte til Malte Kauert. 100 prosent fokus på Norge betyr naturlig nok at Frank flytter til Norge og bosetter seg i nærheten av MANs hovedkontor på Fjellhamar, like utenfor Oslo sentrum. Ha

Ny salgsdirektør for MAN Norge24.2.2023 11:40:00 CET | pressemelding

Lars B. Sand, salgsdirektør for MAN Truck & Bus Norge AS har valgt å søke nye utfordringer utenfor MAN og vil derfor etter gjensidig avtale og med umiddelbar virkning slutte å jobbe for MAN. Jobben som salgsdirektør blir foreløpig overtatt av Frank Nielsen, som også er salgsdirektør for MAN i Danmark. Frank Nielsen vil utgjøre salgsledelsen for MAN i Norge i samarbeid med de norske salgssjefene Johnny Martinsen og Andreas Sandberg for henholdsvis Truck og TopUsed - MANs avdeling for håndtering av brukte kjøretøy.