Spirii udnævner Maria Høpfner som ny COO

Maria Høpfner er tiltrådt som Chief Operating Officer (COO) for ladeplatformen Spirii. Maria har senest fungeret som chef for Spiriis Solution Roll-Out-team, men får nu udvidet sit ansvarsområde og indtræder i virksomhedens øverste ledelse.

Maria Høpfner
Maria Høpfner PR

Maria Høpfner kom til Spirii i februar 2023 fra en stilling som Vice President, Global Delivery, hos NNIT. Hun har siden fungeret som chef for Spiriis Solution Roll-Out-afdeling med ansvar for implementering af ladeløsninger i samarbejde med Spiriis globale samarbejdspartnere.

Det har hun gjort så overbevisende, at hun nu får tildelt det øverste driftsansvar i virksomheden.

“Maria har sat et solidt aftryk hos Spirii med sit skarpe overblik, sit løsningsorienterede mindset og sine uovertrufne lederevner. Jeg er derfor overbevist om, at Maria er den helt rigtige til at varetage det operationelle ansvar, når vi de kommende år skruer yderligere op for væksten og skal accelerere Spiriis platform på en stribe nye internationale markeder,” siger Tore Harritshøj, CEO og co-founder hos Spirii.

Maria selv ser frem til de nye udfordringer og det udvidede ansvar:

“Jeg har det seneste år været ansvarlig for udrulning af Spiriis ladeløsninger til en række af vores største globale partnere, og det har været en fornøjelse at opleve, hvordan vores organisationer komplementerer hinanden. I min nye rolle ser jeg frem til at bidrage yderligere til Spiriis og vores partneres fælles vækst og til at styrke samarbejdet på tværs af teams internt i Spirii for at styrke vores Operational Exellence. Vi kommer til at gå ind i 2024 i højt tempo og med høje ambitioner.”

Maria overtager posten fra Spiriis medstifter Torben Fog, der indtil nu har varetaget både COO- og CIO-rollen. Torben fortsætter som CIO (Chief Innovation Officer) og som leder af Spiriis FutureTech-afdeling.

Maria er uddannet HD i Udenrigshandel fra CBS og Master i Kommunikation fra Aarhus Universitet.

Hun har tidligere varetaget en række operationelle lederroller hos blandt andet NNIT, DR og IBM.

Om Spirii

Spirii er en international ladeplatform og driver et af Danmarks største ladenetværk til elbiler, flåder og tung transport. Ladenetværket ejes af aktører fra erhvervslivet og det offentlige - heriblandt Udviklingsselskabet By og Havn, Merkur Andelskasse, ViggoEnergi, DCC Energi (Shell), TotalEnergies, EDF, PowerGo, Aura Energi, Verdo, PensionDanmark, ATP Ejendomme, Velliv, Sustain og mange flere.

Spirii acquired by Edenred, strengthening industry leadership.27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Spirii, a leading provider of electric vehicle (EV) charging platform solutions, today announces its majority acquisition by Edenred – one of the world's largest providers of B2B mobility and digital payment solutions. The acquisition is set to fast-track electrification and decarbonization in the transportation sector across Europe, the US, and Latin America. At the same time, this new partnership will help strengthen Spirii’s industry leadership as it enters an exciting new phase of global expansion.

Spirii opkøbt af Edenred: Styrker global markedsposition27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Den danske softwarevirksomhed og ladeoperatør Spirii offentliggør i dag, at Edenred, en af verdens største betalings- og mobilitetsplatforme, overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Opkøbet forventes at styrke Spiriis markedsposition i Europa, USA og Latinamerika. Handlen med Edenred er en afgørende milepæl i Spiriis vækstrejse og markerer en vigtig ny fase af virksomhedens globale ekspansion.

Übernahme von Spirii durch Edenred: Stärkung der Branchenführerschaft27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Spirii, ein globaler Anbieter von Ladeplattformen für Elektrofahrzeuge (EV), gibt heute die mehrheitliche Übernahme durch Edenred bekannt. Edenred ist eine führende digitale Plattform für Dienstleistungen und Zahlungen und ein weltweit führender Anbieter von B2B-Mobilitätslösungen. Die Übernahme soll die Branchenführerschaft von Spirii stärken und die Elektrifizierung und Dekarbonisierung des Transportsektors in Europa, den USA und Lateinamerika voranbringen. Mit dieser Partnerschaft tritt Spirii in eine spannende neue Phase der globalen Expansion ein und setzt damit einen wichtigen Meilenstein auf ihrer Reise.