Ny erhvervsdirektør i Norlys skal sætte fart på digitaliseringen

Thomas Asmund-Hjorth bliver ny erhvervsdirektør i Norlys’ digitale forretning, og træder samtidig ind i divisionsledelsen.

Norlys har netop fundet den nye erhvervsdirektør til sin digitale forretning.

Det bliver Thomas Asmund-Hjorth, der kommer fra en stilling som direktør for Jyllands-Posten/Finans, der fra midten af januar skal sætte retningen for den fremadrettede udvikling af erhvervsforretningen.

- Thomas har spillet en afgørende rolle i digitaliseringen af en traditionel bladbranche og har stor erfaring med digital transformation. Det er kompetencer, som i særlig grad skal bruges til at gøre det enklere og mere attraktivt at være erhvervskunde hos Norlys, siger Sune Nabe Frederiksen, direktør for Norlys’ digitale forretning.

Før tiden hos Jyllands-Posten har Thomas Asmund-Hjorth omfattende erfaring fra telebranchen, hvor han både har været hos TDC og det tidligere Stofa/SE.

Kunder skal kunne mere selv

Den nye erhvervsdirektør tiltræder netop, som Norlys har taget hul på en ny strategiperiode, hvor fokus i særlig grad vil være på digitalisering.

Det betyder blandt andet, at der skal skabes en platform, der indbyder til endnu mere selvbetjening, og samtidig skaber mere attraktive løsninger til kunderne.

- Norlys har et oplagt potentiale for at vokse på erhvervsmarkedet, og ét af værktøjerne er en øget digitalisering af kunderejsen, som skal gøre det nemmere at være erhvervskunde i Norlys. Det kræver nye kompetencer og mere eksekveringskraft i organisationen, og det jeg ser frem til at bidrage til, siger Thomas Asmund-Hjorth.

Thomas Asmund-Hjorth starter som erhvervsdirektør i Norlys’ digitale forretning pr. 15. januar.

Blå bog

• 2019-2023: Direktør for Jyllands-Posten/Finans
  • 2015-2019: Erhvervsdirektør i Stofa
  • 2014-2015: Kommerciel direktør i JS World Media
  • 2011-2014: Direktør i TDC Erhverv
  • 2001-2011: Salgsdirektør i TDC Privat fra 2008 - før det blandt andet også markedschef og salgschef.
  • Bestyrelsesmedlem i SoftControl A/S og en del af iværksætterinkubatoren ANYHOW’s advisory board.
  • Cand. Merc. i Strategi & Ledelse fra Aarhus Universitet.
  • 49 år og bor i Aarhus med sin hustru og to børn.

Thomas Asmund-Hjorth, ny erhvervsdirektør i Norlys' digitale forretning

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med 3.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg, København og en række mindre byer. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til flere end 1,7 millioner husstande og virksomheder. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.

Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi blandt andet landets største elnet og landets største fibernet samt aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading, som handler med energi. Vi ejer også halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.