Henrik Boesen bliver ny direktør i Assens Forsyning

Assens Forsyning har ansat Henrik Boesen som ny direktør. Den erfarne profil hentes fra Nordfyns Kommune, hvor han har været direktør for teknik, erhverv og kultur. Henrik Boesen tiltræder stillingen i Assens den 1. februar 2024.

Bestyrelsesformand John Buur Christiansen siger om ansættelsen: ”Jeg er utrolig glad for, at vi har fået Henrik Boesen ombord. Henrik er en dygtig netværker, han er ambitiøs, har politisk tæft og så brænder han for den grønne omstilling. De kvaliteter, kombineret med Henriks brede tekniske erfaring inden for de områder Assens Forsyning arbejder med, har bidraget til valget af netop ham som forsyningens nye direktør”.

Henrik har også stor erfaring med strategi- og forretningsudvikling. ”Det er en fordel i den løbende effektivisering af forsyningens aktiviteter, så vores kunder oplever en rimelig pris for drikkevand samt håndteringen af regn- og spildevand, affald og genbrug. Samtidigt vil Henriks profil kunne bidrage afgørende i indfrielsen af forsyningens høje ambitioner, om at blive en endnu stærkere aktør i den grønne omstilling, og dermed bidrage til at løse klima- og miljøudfordringerne i Assens Kommune”, siger John Buur Christiansen.

Den kommende direktør Henrik Boesen siger om sin nye rolle: ”Jeg er utrolig glad, og ser frem til skiftet fra kommune til forsyningssektoren. Nu kan jeg nemlig komme endnu tættere på udviklingen af de borgernære serviceydelser, samtidig med at jeg kan være med til at drive en meget ambitiøs klimastrategi frem til helt konkrete klimahandlinger. Jeg glæder mig til første dag på jobbet, og især til at møde hele teamet i Assens Forsyning, som jeg har hørt så meget godt om”.

Henrik Boesen er uddannet ingeniør fra Odense Teknikum i 1995, og senest har han afsluttet en HD i Organisation og Ledelse. Privat bor Henrik sammen med sin hustru og to børn i Dalum ved Odense.

John Buur ChristiansenBestyrelsesformandAssens Forsyning A/S

Tlf:29625003

Vi er ansvarlige for drift, service og udvikling af bæredygtige løsninger til borgerne i Assens Kommune indenfor områderne drikkevand, håndtering af regn- og spildevand samt affald- og genbrug.