Udsatte børn får opfyldt deres juleønsker med hjælp fra Lidls medarbejdere
166 børn fra Barnets Blå Hus, som hjælper børn fra familier med alkohol- og stofproblemer, får i år opfyldt deres juleønsker med hjælp fra Lidl-medarbejdere. ”Julegaver er ikke en selvfølge i udsatte familier, så det er en hjælp, der spreder glæde og håb,” lyder det fra generalsekretær i Blå Kors Danmark, Morten Skov Mogensen.

Et stort grantræ pryder atrium i Lidls hovedkontor og ligner på afstand et ganske almindeligt juletræ. Men i stedet for traditionelle juleornamenter hænger der små sedler med juleønsker fra børn, der vokser op i familier med alkohol- og stofmisbrug.
Den seneste tid har Lidl-medarbejdere taget et personligt juleønske fra træet og gjort det til virkelighed for det barn, der har hængt det op. Fælles for alle, der har givet et ønske, er, at de kommer i Barnets Blå Hus, som drives af Blå Kors Danmark. Barnets Blå Hus er et støttetilbud til børn og deres familier med alkohol- og stofproblemer tæt inde på livet.
”For mange børn er julen fyldt med julehygge, julegaver og julehjerter, men for børn og unge, der vokser op i familier med alkoholmisbrug eller andre svære livssituationer, er historien ofte noget andet. Det er ikke en selvfølge i udsatte familier, at der ligger gaver under juletræet juleaften,” siger Morten Skov Mogensen, der er generalsekretær i Blå Kors Danmark.
Lidl-medarbejderne kan i år glæde 166 børn med en julegave, og det begejstrer generalsekretæren:
”Den glæde, som Lidls medarbejdere er med til at sprede hos de mange børn og deres familier, er ubeskrivelig. Julen er for nogle familier en vanskelig tid med mange bekymringer. For er der nu nok penge til julemad og julegaver. Men med denne hjælp fra Lidl er der forhåbentligt én bekymring mindre,” lyder det fra Morten Skov Mogensen.
Gaveglæde i flere byer
Barnets Blå Hus findes i Vejle, Frederikshavn, Aalborg, Aars, Rønne, Slagelse, Svendborg og Læsø, og der bliver delt gaver ud til børnene op til jul. Hos Lidl er man stolt over at være med til at sprede juleglæde hos så mange familier.
“Vi har sat os for at sprede juleglæde, som var det vores helt egen julemandsmission. For os handler det om at sikre, at ingen børn går glip af den gave-lighed, der er i at opleve den magi, som kun en gave under træet kan gi’,” siger Nina la Cour, CSR-projektleder i Lidl, og fortsætter:
“Vores Lidl-superhelte kan ikke bare pakke varer, de kan også pakke gaver – og det med samme ekspertise og entusiasme. At se team Lidl samle sig om at skabe glæde for børn i Barnets Blå Hus er som at se et hold gavmilde julenisser i aktion- og ærlig talt, det er ret imponerende og hjertevarmt på samme tid.”
Blå Kors Danmark og Lidl har desuden samarbejdet i en årrække om at mindske madspild og i stedet give maden til mennesker, der kan få glæde af det. I år udmunder det sig blandt andet i, at frivillige fra Blå Kors henter overskudsmad i Lidl-butikker landet over den 23. december, når butikkerne lukker ned i flere dage på grund af helligdagene. Maden bliver fordelt i poser og delt ud til udsatte familier op mod jul.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkThomas Røddik KorneliussenKommunikationschefBlå Kors
Tlf:+45 2620 2046trk@blaakors.dkBilleder
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
Med 20 års erfaring i bagagen er Kasper klar til at åbne ny Lidl-butik i Hillerød30.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag den 12. juni kl. 8 åbner Lidl dørene til sin nye butik på Frederiksværksgade 154 i Hillerød. I front står en lokal og erfaren profil nemlig butikschef Kasper Pichard Nielsen, der ser frem til at hilse på kunderne i byens første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik. På åbningsdagen kan alle kunder se frem til friskbrygget kaffe, morgenmad og masser af gode åbningstilbud.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum