Norlys vinder udbud: Nu bliver det muligt at oplade elbilen ved Aalborg Universitet

Udbuddet fra Bygningsstyrelsen er det seneste offentlige udbud, Norlys har vundet i år, hvilket betyder, at der skal opstilles mere end 2.000 nye ladepunkter.

Inden udgangen af 2024 vil medarbejdere, studerende og gæster kunne lade deres elbil ved Aalborg Universitet.

Norlys har nemlig vundet et udbud fra Bygningsstyrelsen, der betyder, at der kommer hele 32 ladeudtag til universitetet.

- Aalborg Universitet bidrager til udvikling af den grønne omstilling på rigtig mange områder. Med etablering af el-ladestandere på hovedcampus gør vi det lettere for vores ansatte, studerende og gæster at være en del af den grønne omstilling ved nemt at kunne få opladet el-bilen på campus i Aalborg Øst, udtaler campusdirektør på Aalborg Universitet, Mogens Juul Møller.

Udover de 32 ladeudtag på Aalborg Universitet indebærer udbuddet også, at Norlys skal opstille ladestandere ved en række andre offentlige bygninger i flere politikredse, to styrelser, Den Centrale Anklagemyndighed og Aarhus Universitets afdeling i Foulum i 2024. I alt løber det samlet op i 58 ladeudtag.

Stort skridt mod landsdækkende netværk

Det vundne udbud fra Bygningsstyrelsen sætter punktum for et år, hvor Norlys har vundet hele 69 forskellige offentlige udbud fordelt på 19 kommuner og Bygningsstyrelsen.

Samlet set betyder det, at Norlys inden udgangen af 2024 opstiller hele 2.046 ladeudtag, som gør det lettere at være elbilist i Danmark.

- I Norlys arbejder vi for at skabe en reelt landsdækkende ladeinfrastruktur, og de vundne udbud betyder, at elbilister vil kunne finde ladestandere fra Norlys i så geografisk spredte kommuner som Tønder, Greve og Mariagerfjord. Dertil kommer alle de andre projekter, som fx vores samarbejdsaftaler med McDonalds, Burger King og Plantorama. Vi ser frem til et 2024 med masser af tryk på, og elbilister kan godt vænne sig til at holde ekstra øje med Norlys-logoet, siger Ellen Trolle, der er direktør for Norlys’ ladeforretning.

Om Norlys

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med 3.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg, København og en række mindre byer. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til flere end 1,7 millioner husstande og virksomheder. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.

Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi blandt andet landets største elnet og landets største fibernet samt aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading, som handler med energi. Vi ejer også halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.