Nyt meditationscenter åbner i unik arkitektur i Rungsted Kyst

Centret har hun og hendes mand bygget ud fra principper i yogatraditionen, kaldet Vastu. Pilotstudier fra USA tyder på, at en Vastubygning kan fremme sundhed og give fremgang i ens liv.

’’Det er noget helt specielt at lære Transcendental Meditation i en Maharishi Vastu bygning. Bygningen i sig selv er så fredfyldt, at den står og mediterer,’’ siger læge Charlotte Bech smilende, mens hun står i døråbningen og ser ud på morgensolen, der stiger op over Øresund i et væld af lyse farver: ’’Alle mærker en dyb indre ro og stilhed, så snart de træder inden for.’’

Transcendental Meditation er så let og enkelt, at alle kan lære det. Under meditationen falder sind og krop spontant til ro i en dyb hviletilstand, i en dyb indre ro og velvære. Når man rejser sig bagefter, er man glad, frisk og fyldt med energi.

Læge Charlotte Bech har kurser næsten hver weekend, og det er som regel med 2-3 deltagere på hvert kursus.

’Som læge anbefaler jeg Transcendental Meditation til både syge og raske, fordi det giver ro indadtil og energi udadtil,’ forklarer Charlotte Bech. ’Det virker først og fremmest imod stress, og derfor virker det også imod stressrelaterede sygdomme og symptomer, som søvnbesvær, angst og uro, hovedpine, astma, fordøjelsesbesvær og hjertekarsygdomme. Over 600 videnskabelige undersøgelser viser de positive virkninger af Transcendental Meditation på krop og sind. Mediterende er generelt roligere, sundere og gladere.’’

Læge Charlotte Bech har arbejdet som læge i mange år, bl.a. på Gentofte Amtssygehus og ved Rigshospitalet. I dag driver hun en privat kursusvirksomhed, hvor hun hjælper patienter med alt det, vi kan gøre selv for at få mere livsglæde og sundhed. Det handler om kost, motion og livsstil - især Maharishi yoga og Transcendental Meditation.

Og nu har hun så med sin mand bygget et Vastuhus, hvor man kan lære at meditere på den mest optimale måde. Det er et særligt design, kaldet Chaturshala Vastu, som regnes for at være det mest befordrende for at meditere.

Om Charlotte Bech

Læge Charlotte Bech har en baggrund som læge i intern medicin i Tennessee USA, indenfor mavetarmkirurgi på Gentofte Amtssygehus samt intern medicin på Rigshospitalet. Charlotte Bech er autoriseret læge, medlem af lægeforeningen(DADL), medlem af foreningen af speciallæger (FAS), medlem af Dansk Selskab for Almen Medicin (DSAM)).

Følg pressemeddelelser fra Læge Charlotte Bech

Flere pressemeddelelser fra Læge Charlotte Bech