Presseinvitation: Mød det kommende danske OL/PL-hold

Anne-Marie Rindom, Peter Rosenmeier, Cathrine Laudrup Dufour, Rune Glifbjerg og Michael Mørkøv er blandt de mere end 130 potentielle OL- og PL-atleter, som pressen kan møde og interviewe den 21. december 2023.

Med godt et halvt år til OL og PL i Paris 2024 inviteres pressen hermed med til ’Den store OL/PL-dag’, hvor der vil blive rig mulighed for at møde og lave redaktionelt indhold med en lang række af Danmarks bedste atleter.

DIF og Team Danmark samler en stor del af de kommende potentielle OL- og PL-atleter frem mod Paris 2024 i Experimentarium den 21. december fra 12.00 til cirka 18.00.

Rent praktisk vil atleterne blive inddelt i tre hold, og hvert hold skal gennem tre stationer. De skal have information om OL og PL, de skal fotograferes i OL-kollektionen, og de skal møde pressen. Der er i skrivende stund tilmeldt 136 atleter i alt, og pressen vil have mulighed for at møde cirka 50 atleter ad gangen i cirka halvanden time ad gangen i et stort mixed zone-lignende forum. Der vil også deltage en lang række landstrænere, sportschefer og idrætspolitikere i ’Den store OL/PL dag’.

Pressen vil således på en uformel og forhåbentlig udbytterig dag få mulighed for at producere en masse OL/PL-indhold til både den korte og lange bane. I vedhæftede dokument kan I se, hvilke atleter, der deltager i den store presseseance. Vi tager forbehold for enkelte afbud på dagen. Det er ikke muligt at lave interviewaftaler på forhånd, men DIF og Team Danmarks presseteam vil hjælpe med at opfylde så mange interviewønsker mm. på dagen som muligt.

Program for pressen:
12.00:            Ankomst. Pressen samles i forhallen
12.15:             Pressebriefing i presselokale
12.45:            Velkomst og ’pep talk’ til atleter ved DIF’s formand, Hans Natorp, mm.
13.30:            Pressen møder atleterne (fordelt på tre grupper af 1,5 time)
18.00:            Tak for i dag

Tilmelding:
For at vi kan forberede dagen bedst muligt for jer og atleterne, vil vi bede jer om at tilmelde jer dagen. Send en mail inden tirsdag den 19.12 kl. 16.00 til Jacob Bech Andersen på jaa@dif.dk eller ring på 24 41 12 13. Mød op ved hovedindgangen kl. 12.00, hvor I vil blive modtaget og guidet op til vores ’mixed zone’.

Adresse:
Experimentarium, Tuborg Havnevej 7, 2900 Hellerup Denmark

Praktisk:
Alle medier er velkomne på OL- og PL-dagen i Experimentarium. Der vil være stillet arbejdsrum til rådighed og blive budt på snacks samt sandwich sidst på dagen. OL- og PL-dagen forventes afsluttet cirka kl. 18.00.

Vedhæftet:
Deltagerlisten over atleter. (Ændringer kan forekomme)