Det svenske metalband, Orbit Culture, spiller i Pumpehuset 27. marts 2024

Orbit Culture er et svensk metalband, der brød igennem med udgivelsen af deres album "Nija" i 2020. Albummet fik omfattende ros fra både kritikere og metalentusiaster og bidrog til at bandet fik stor anerkendelse inden for genren. Bandet stammer fra den klassiske svenske metalscene, der er blevet defineret af ikoniske bands som At The Gates, In Flames og Meshuggah. Orbit Culture formår dog at skille sig ud ved at bringe deres unikke præg til genren.

Bandets seneste udgivelse, "Descent" (2023), ser dem yderligere udvikle deres dynamiske lyd, der bevæger sig ud over de konventionelle grænser. De formår at forankre sig i den traditionelle svenske metal-sound samtidig med at eksperimentere og modernisere lyden for at skabe noget friskt. Deres evne til at kombinere aggression, melodi og teknikalitet på en naturlig og overbevisende måde har båret dem langt og Orbit Culture fortsætter med at bevæge sig fremad på den globale metalscene.

Oplev Orbit Culture i Pumpehuset til marts 2024.

Billetsalget starter mandag 11. december kl. 11.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Det britiske alternative blues-rockband Palace besøger DR Koncerthuset, Studie 2 den 4. november27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

PALACE, 4. NOVEMBER 2024, DR KONCERTHUSET, STUDIE 2 Palace er et britisk alternativ blues-rockband fra London. Bandet blev dannet i 2012 af skolevennerne Leo Wyndham (vokal), Rupert Turner (guitar) og Matt Hodges (trommer). Bassisten Harry Deacon blev en del af bandet senere. Bandets musik er ofte præget af dybe, følelsesladede tekster og melankolske melodier, med en lyd, der kombinerer elementer af alternativ rock, folk og blues. Leo Wyndhams stemme skaber en intens og inderlig stemning, der trækker lytteren ind i bandets univers. Deres sange udforsker temaer som kærlighed, tab og det menneskelige sind med en ærlighed og sårbarhed, der appellerer til et bredt publikum. Palace er blevet sammenlignet med navne som Maccabees, Wu Lyd og Jeff Buckley. Da bandet i 2015 udgav deres debut-ep ’’Chase The Light’’, blev bandet hurtigt opdaget af DJ’en Zane Lowe fra BBC Radio, der skabte en massiv hype omkring bandet. Siden da har de udgivet flere EP’er, samt tre studiealbums: "So Long Forever" (