Finans Danmark

Finans Danmark ansætter ny Public Affairs-chef

Finans Danmark henter ny Public Affairs-chef på Christiansborg. Valget er faldet på den 35-årige cand.scient.pol., Simon Merrild Lyngsø.

”Vi er rigtig glade for at få Simon med på holdet i Finans Danmark som vores nye PA-chef. Han har mange års erfaring fra Christiansborg og er en indsigtsfuld og troværdig samarbejdspartner for mange på og omkring Slotsholmen. Det vil, kombineret med hans stærke kompetencer inden for politisk rådgivning, politikudvikling og strategisk kommunikation, være med til at styrke vores interessevaretagelse yderligere i fremtiden som både interesse- og arbejdsgiverorganisation” siger Stine Luise Goll, Public Affairs- og kommunikationsdirektør i Finans Danmark.

Simon Merrild Lyngsø kommer senest fra en stilling som chef for politik, presse og kampagne hos Det Konservative Folkeparti på Christiansborg, hvor han har været ansat siden 2014.

”Finans Danmarks medlemmer løser vigtige opgaver for hele samfundet. Tænk bare på værdien af at kunne få et boliglån, betale regninger på nettet, få hjælp til at føre sin virksomhed gennem den grønne omstilling eller at ens pensionsopsparing vokser. Så jeg ser frem til at blive en del af holdet og bruge min erfaring til at hjælpe med at styrke den finansielle sektors rolle i samfundet. Der venter en række komplekse og interessante opgaver, som har betydning for både virksomheder og for samfundet, og det glæder jeg mig til at kaste mig over.” siger Simon Merrild Lyngsø.

Simon Merrild Lyngsø tiltræder den 1. februar 2024.

For yderligere kontakt:

Finans Danmarks presseafdeling på 3370 1020

Finans Danmark

Finans Danmark er interesseorganisation for bank, realkredit, kapitalforvaltning, værdipapirhandel og investeringsfonde i Danmark.

www.finansdanmark.dk

Følg pressemeddelelser fra Finans Danmark

Flere pressemeddelelser fra Finans Danmark

Danskere opretter aktiesparekonti i rekordantal efter forhøjelse af indskudsloft19.7.2024 07:23:11 CEST | Pressemeddelelse

I løbet af 1. halvår af 2024 steg antallet af danskere med en aktiesparekonto med 71.000. Det er den største stigning på seks måneder siden ordningens etablering i 2019. Stigningen kommer i kølvandet på, at aktiesparekontoens indskudsloft blev hævet med knap 30.000 kr. ved årsskiftet til 2024. De mange indehavere af en aktiesparekonto kan se frem til, at indskudsloftet hæves igen i 2025.

Nu går den svære boligjagt i gang for de kommende studerende17.7.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Når de kommende studerende i næste uge får at vide, om de er optaget på deres drømmestudie, bliver det for mange også startskuddet til jagten efter et nyt hjem. Og det kan være svært. Lejeboligmarkedet er præget af lange ventelister og høje lejepriser. Og selvom der er kommet flere mindre ejerlejligheder til salg i studiebyerne end sidste sommer, kan det være svært at få råd til at købe. Det viser en ny analyse fra Finans Danmark.