FH - Fagbevægelsens Hovedorganisation

FH ansætter direktør og vicedirektør

Fagbevægelsens Hovedorganisation (FH) har ansat Mads Reinholdt som direktør pr. 1. januar 2024. Mads Reinholdt kommer fra en stilling som direktør hos Forbrugerrådet Tænk og har tidligere været sekretariatschef for Socialpædagogerne. Samtidig tiltræder FH’s chefjurist, Peter Nisbeth, som siden maj måned har varetaget funktionen som konstitueret direktør, en nyoprettet stilling som vicedirektør.

"Jeg glæder mig utrolig meget til at bidrage til at FH – sammen med stærke medlemsorganisationer – kan skabe resultater for lønmodtagerne. For mig at se er et velfungerende og stabilt arbejdsmarked forudsætningen for den unikke danske samfundsmodel. Her spiller FH en hovedrolle, som jeg ser frem til at udvikle sammen med formanden, den øvrige politiske ledelse og de ansatte i FH," udtaler Mads Reinholdt.

”Ud af et virkelig kvalificeret ansøgerfelt er jeg utrolig glad for, at Mads Reinholdt sammen med Peter Nisbeth har sagt ja til at varetage den administrative ledelse af FH,” siger formand for FH, Morten Skov Christiansen. ”Mads og Peter er et stærkt makkerpar med forskellige kompetencer, som supplerer hinanden godt, og jeg er overbevist om, at de kan udvikle FH og være med til at vinde flere sejre for lønmodtagerne.”

Fagbevægelsens Hovedorganisation (FH) er Danmarks største og stærkeste tværfaglige fællesskab. Vi organiserer faglige organisationer, der repræsenterer mere end 1,3 mio. lønmodtagere. Både offentligt og privat ansatte.

FH kæmper for job og uddannelse til alle, for et sikkert og sundt arbejdsmiljø og for et trygt, demokratisk og solidarisk samfund.

Vi er en del af den rigtige fagbevægelse, der kæmper for ordnede forhold for vores medlemmer. Vi forhandler med arbejdsgiverne for at sikre og fastholde ordentlige løn- og arbejdsvilkår. Det er det, vi kalder ”Den Danske Model”.

Vi arbejder for job til alle, og for at Danmark fortsat er et produktivt velfærdssamfund. Derfor bekæmper vi social dumping, der undergraver den danske model og vores overenskomster.

Vores værdigrundlag bygger på stolthed, lighed og fællesskab. Vi tror på, at vi er stærkere sammen end hver for sig.

Følg pressemeddelelser fra FH - Fagbevægelsens Hovedorganisation

Flere pressemeddelelser fra FH - Fagbevægelsens Hovedorganisation

Vi skal have et trygt miljø på erhvervsskolerne24.1.2024 08:47:57 CET | Pressemeddelelse

Det er stærkt bekymrende, at hver syvende elev på erhvervsskolerne bliver udsat for uønsket seksuel opmærksomhed på skolen. Udover det åbenlyst problematiske for eleverne, kan det få betydning for optaget på erhvervsskolerne, hvis ikke studiemiljøet er trygt. Fagbevægelsens Hovedorganisation foreslår at, at børne- og undervisningsministeren straks indkalder parter til en drøftelse af løsninger.