DM og Alm. Brand indgår stort nyt partnerskab

Fagforeningen DM og forsikringsselskabet Alm. Brand offentliggør i dag et nyt partnerskab, hvor Alm. Brand skal levere forsikringsløsninger til DM’s flere end 75.000 medlemmer.

Frederik Østerby, partnerdirektør i Privatforretningen i Alm. Brand Group og Ilse Lærke Kristensen, kommunikations- og marketingchef hos DM.

Tryghed og sikring er kerneydelser hos en moderne fagforening. Og udover at tilbyde sine medlemmer faglig rådgivning og de bedste løn- og arbejdsvilkår er gode medlemsfordele ét af de vigtigste trækplastre.

DM indgår med virkning fra den 1. januar 2024 et femårigt partnerskab med forsikringsselskabet Alm. Brand, der fremadrettet giver DM’s medlemmer adgang til selskabets forsikringsløsninger.

Med det nye partnerskab vinker DM samtidigt farvel til den hidtidige partner gennem mere end fire år, LB Forsikring.

”Vi har som en af Danmarks største akademiske fagforeninger pligt til at sikre de bedst mulige tilbud og vilkår for vores mange medlemmer. Fagforeningsbranchen er i stor udvikling og det samme er DM. Derfor kommer vi i 2024 også til at evaluere og udbygge vores eksisterende medlemstilbud og strategiske samarbejder, så vi fortsat står med et stærkt og attraktivt værditilbud, der matcher det, vi gerne vil kunne tilbyde vores medlemmer”, siger Ilse Lærke Kristensen, kommunikations- og marketingchef hos DM.

For Alm. Brand, der er en del af Alm. Brand Group, er aftalen et synligt bevis på gruppens partnerambitioner:

”Det nye partnerskab med DM sætter en tyk streg under den retning og styrke, Alm. Brand Group nu har som landets næststørste koncern for skadesforsikring. Partnerskaber er i dag en essentiel del af at drive en stærk og fremtidssikret forretning i forsikringsbranchen. Og vi vil meget mere på partnerområdet i Alm. Brand Group. Det sker ikke ofte, at store partnerskaber som dette kommer i udbud, og derfor er vi naturligvis glade for, at DM vælger en fremtid med Alm. Brand,” siger Frederik Østerby, partnerdirektør i Privatforretningen i Alm. Brand Group.

Det nye partnerskab rummer blandt andet en unik forsikringspakke til studerende og skræddersyede forsikringsløsninger til DM’s medlemmer. Samtidig er det en del af det nye partnersamarbejde, at DM’s medlemmer bliver tildelt dedikerede Alm. Brand-forsikringsrådgivere til at betjene netop deres medlemmer, så de altid er garanteret rådgivning fra en medarbejder, der kender og forstår et ”klassisk” DM-medlems forsikringsbehov.

DM er en akademisk fagforening for flere end 75.000 humanistiske, naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige bachelorer, kandidater og studerende.

Alm. Brand er en del af Danmarks næststørste skadesforsikringskoncern Alm. Brand Group, der har flere end 700.000 privat- og erhvervskunder.

Alm. Brand Forsikring