MENY “genåbnet” med to flotte butikker i Kolding

Borgerne i Kolding har nu fået to flotte og renoverede MENY-butikker i byen. LIVA-butikkerne, som blev en del af MENY i maj, er bygget om så de er genopstået med alle MENYs velkendte koncepter

MENY Kolding på Domhusgade var en af to MENY-butikker, som fredag den 1. december "genåbnede" som MENY-butikker.

Fredag den 1. december er en særlig dag i MENY, og en særlig dag i Kolding. Byen har fået to renoverede og ombyggede supermarkeder og begge er “genåbnet” som flotte MENY-butikker efter renovering.

Butikkerne i Domhusgade og på Galgebjergvej har aldrig været lukket, mens ombygningen er foregået. I stedet har man nænsomt flyttet varer rundt og inddraget areal efterhånden, som håndværkerne er nået rundt i butikken.

“Vi har glædet os meget til, at vi nu kan sige, at ombygningerne er overstået. Det var en stor dag, da vi købte de to LIVA Stormarked-butikker af familien Bro Christensen, og det er en stor dag nu, hvor de har fået det MENY-DNA, vi er utroligt stolte af,” siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.

Han tilføjer, at det har været omfattende, fordi man har arbejdet med to butikker på én gang.

“Både kunder og medarbejdere har været gode til at omfavne ombygningen, og jeg ved, at de også er glade for resultatet. Nu glæder vi os til at byde velkommen med en lækker delikatesse, slagter, fisk, en flot frugt og grønt-afdeling, velassorteret vin-afdeling og en masse andet,” fortsætter Richo Boss, som selv var i Kolding fredag.

MENY er en kæde i udvikling. Den store årlige undersøgelse fra Loyalty Group viser, at MENY får flere og flere loyale og glade kunder. Kæden vinder også markedsandele. Det skyldes blandt andet, at kunderne vurderer MENY som bedst til “kød og pålæg”, “fisk og skaldyr” og økologi. Samtidig kvitterer kunderne for, at MENY har dygtige og veluddannede MADarbejdere, der kan rådgive og hjælpe kunderne til gode madoplevelser.

“Vores ambition er at være Danmarks madmarked. I al beskedenhed, så fornemmer vi, at det går ret godt. Vi hjælper kunderne, når de vil lave maden selv fra bunden, og vi er også ret gode til convenience, når det skal være nemt,” siger Richo Boss.

MENY består i dag af 114 butikker, og der er foreløbig to butikker på vej i 2024. Til februar åbner en nybygget MENY i Valby og i løbet af sommeren åbner også en nybygget butik i Skovlunde ved København.

MENY Domhusgade i Kolding er "genåbnet" som MENY-butik efter stor ombygning. Medarbejderne var klar til at modtage kunderne.
MENY på Domhusgade i Kolding var en af to Kolding-butikker, som den 1. december "genåbnede" som MENY-butik efter stor ombygning.

Dagrofa Foodservice inviterer til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’ – tilmelding er åben27.6.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 11. september danner TAP1 i København rammen for inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’, som fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice står bag. Messen har fået nyt navn, og det er også første gang, at arrangementet skal afholdes i TAP1. Her bliver det muligt at opleve over 115 leverandører og masser af gastronomiske events.