MENY parrer god øl og god kirsebærvin i ny juleøl
I samarbejde med mikrobryggerier skaber dagligvarekæden MENY hver måned en ny øl. I december er det en juleøl lavet i samarbejde med Anarkist og de gode kirsebær fra Frederiksdal Gods.

I samarbejde med gode og dedikerede mikrobryggerier skaber MENY hver måned en ny øl til danskerne. Nu er der kommet en ny øl til decembers hyggeaftener.
MENY’s øllaug udgøres fx af dygtige fagfolk med særlig viden og interesse for øl. Denne gang har de i samarbejde med Anarkist, lavet en øl, der skiller sig ud fra andre juleøl i butikkerne.
Cherrysh My Berliner er en øl, der ikke rimer så meget på kanel, rosiner og vanilje, men i stedet på kirsebær.
Sammen med Anarkist fandt øllauget kirsebærrene hos Frederiksdal Kirsebærvin, der producerer de anerkendte og prisbelønnede kirsebærvine fra plantagerne på Lolland.
“I MENY ønsker vi at skabe gode oplevelser. Det hele skal spille sammen, og derfor gør vi os umage. Øllauget undersøger tendenserne i hele verden, og de passionerede eksperter har for øje hvilken øltype, der passer bedst til tiden. Nu er det Cherrysh My Berliner, der adskiller sig fra de normalt tunge vinterøl,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY.
“MENY’s øllaug har ikke kun øje for tiden og tendensen, men også på hvilke bryggerier, der er bedst til de enkelte øltyper. Denne juleøl er skabt sammen med Anarkist, som er en god samarbejdspartner for Dagrofa, men 2024 vil også byde på samarbejde med andre dygtige danske bryggerier,” siger han videre.
Gode madoplevelser er hovedkernen i Dagrofa. Det handler om at skabe madoplevelser for danskerne både ude og hjemme, og derfor går man gerne forrest i jagten på de gode oplevelser.
“Vi er dedikerede til at finde de gode producenter, de gode smage, det bæredygtige. I det hele taget det, der giver noget særligt. Derfor er medarbejderne i butikkerne også uddannet til at tale om de produkter de sælger, og derfor er der fx i MENY særligt uddannede MADarbejdere til vin, øl, kaffe og en række andre ting,” siger Morten Skov Nielsen, kategorigruppechef i Dagrofa.
Cherrysh My Berliner er landet i MENY over hele landet, og den kan købes så længe lager haves.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkFølg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Dagrofa høster international hæder for knækbrød19.5.2025 15:04:04 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofas eget knækbrød fra produktserien OMHU, henter førstepladsen i kategorien ”crackers & crispbreads” ved den store Private Label-konference ”Salute to Excellence i Amsterdam. Det er fjerde år i træk, at Dagrofa har mindst ét produkt, der hædres blandt verdens bedste.
Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa: trecifret millionaftale med Dagrofa Foodservice og 10 nye butikker i MENY8.5.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles ambition om at løfte den danske madscene.
SPAR styrker lokal indsats for en renere natur – nu kan kunderne også være med29.4.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
For syvende år i træk støtter supermarkedskæden SPAR op om Ren Natur, hvor lokale borgere indsamler affald i naturen. Foreninger henter penge til klubkassen ved at deltage, og som noget nyt kan private også låne indsamlingskit i butikken og hjælpe med at holde Danmark rent.
Aarstiderne er flyttet ind i de første MENY-butikker25.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aarstidernes lækre økologiske produkter har været at finde i de første MENY-butikker siden dagene op til påske. Salget oversteg forventningerne, og senere på året kommer alle MENY-butikker til at føre en lang række af Aarstidernes egne varer samt selvfølgelig frugt og grønt.
Dagrofa: Danskerne skruede op for både lam og kylling i påsken24.4.2025 11:24:10 CEST | Pressemeddelelse
En ny opgørelse fra fødevarekoncernen Dagrofa viser, at klassikere som lam og kylling fortsat i høj grad finder vej til danskernes påskebord – uanset om påskefrokosten er blevet indtaget derhjemme eller på restaurant.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum