Købmænd og tankstationer bugner af pakker

Black Friday og den påbegyndte julehandel har for alvor startet en sand pakkestorm på de forskellige udleveringssteder som f.eks. købmænd og tankstationer, De Samvirkende Købmænd opfordrer til, at man får hentet sin pakke.

Meget store mængder pakker skaber lige nu problemer hos dagligvarebutikker, kiosker og tankstationer over hele landet. Det sker som følge af en ekstraordinær stor handel i forbindelse med Black Friday – der nu er udvidet til flere steder at strække sig over den forgangne uge. Dermed er julehandlen skudt i gang og de første julegaver, adventsgaver og gaver til pakkekalender med mere er købt, og de ligger nu og venter på at blive afhentet.

De mange pakker betyder, at hylderne i mange pakkeshops er fyldte til bristepunktet, og derfor lyder opfordringen til danskerne, at de hurtigst muligt skal afhente deres pakker. Det kan være fristende at samle sine afhentninger til alle indkøb er ankommet, men så meget kapacitet har mange pakkeshops ikke. Derfor er opfordringen til kunderne at de får hentet deres pakker, når de får besked om at pakken er ankommet.

Også i dagligvarebutikker med bemandede skranker eller pakkeautomater spidser situationen til. Mange af butikkerne har traditionen tro valgt at benytter deres Facebook-side til at opfordre kunderne til at få afhentet pakker.

”Vi ved traditionen tro at kombinationen af Black Friday og julehandlen giver meget store mængder pakker rundt om hos vores medlemmer. Der bliver gjort rigtig meget for at få pakkerne afviklet. Det er alt fra ekstra bemanding til etablering af udleveringssteder andre steder - i eller uden for butikken, men det er ikke altid nok. Derfor vil vi rigtig gerne opfordre til, at kunderne hjælper til, og får hentet deres pakker i takt med, at pakkerne ankommer i butikkerne,” siger adm. direktør Janick Nytoft fra De Samvirkende Købmænd.