KELLERMENSCH annoncerer koncert på Det Kongelige Teater - Gamle Scene fredag den 25. oktober 2024.

Med deres unikke kombination af trædeorgel, violiner, forvrængede guitarer, dundrende trommer og tordenbrøl har sekstetten de seneste år genopvakt rockmusikken og på scenen udviklet sig fra kompromisløst, larmende rockband i den esbjergensiske undergrund til internationalt koncertfænomen, der bevæger sit publikum med smukke, intense, smertefulde og voldsomme liveoptrædener af dramaturgiske dimensioner. Det er ikke uden grund at bandet kaldes for Danmarks bedste liveband.

Det er med den energi Kellermensch træder ind på Det Kongelige Teaters Gamle Scene fredag den 25. oktober 2024.

Tidligere på året væltede gruppen fra Esbjerg Copenhell med et triumftog af en koncert, der modtog 5 hjerter i Politiken. Denne blev fulgt op af en koncert i Amager Bio, der kun nåede at være i salg kort tid før der flere måneder i forvejen blev meldt udsolgt.

Det er første gang Kellermensch optræder på Gamle Scene. Og meget tyder på, det bliver med et nyt album i ryggen.

Billetsalget starter fredag 1. december kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation presale for nyhedsbrevsmodtagere og via livenation.dk starter torsdag 30. november kl. 10:00 (23 timer).

Det britiske alternative blues-rockband Palace besøger DR Koncerthuset, Studie 2 den 4. november27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

PALACE, 4. NOVEMBER 2024, DR KONCERTHUSET, STUDIE 2 Palace er et britisk alternativ blues-rockband fra London. Bandet blev dannet i 2012 af skolevennerne Leo Wyndham (vokal), Rupert Turner (guitar) og Matt Hodges (trommer). Bassisten Harry Deacon blev en del af bandet senere. Bandets musik er ofte præget af dybe, følelsesladede tekster og melankolske melodier, med en lyd, der kombinerer elementer af alternativ rock, folk og blues. Leo Wyndhams stemme skaber en intens og inderlig stemning, der trækker lytteren ind i bandets univers. Deres sange udforsker temaer som kærlighed, tab og det menneskelige sind med en ærlighed og sårbarhed, der appellerer til et bredt publikum. Palace er blevet sammenlignet med navne som Maccabees, Wu Lyd og Jeff Buckley. Da bandet i 2015 udgav deres debut-ep ’’Chase The Light’’, blev bandet hurtigt opdaget af DJ’en Zane Lowe fra BBC Radio, der skabte en massiv hype omkring bandet. Siden da har de udgivet flere EP’er, samt tre studiealbums: "So Long Forever" (