Circle K

Circle K’s nye Børnekaffe kampagne skal hjælpe endnu flere børn og unge

Del

Som følge af den udbredte mistrivsel blandt børn og unge har BørneTelefonen travlt. Digital mobning, stress, præstationsangst, vold og selvskadende adfærd er nogle af de emner, børn og unge kontakter BørneTelefonen om. Derfor ruller Circle K for sjette år i træk ud med Børnekaffe-kampagnen og denne gang i et nyt format.

Børnekaffe er kaffe til fordel for BørneTelefonen, og hver kunde som køber en mellemstørrelse kaffe i en Børnekaffekop sikrer, at Circle K donerer penge til Børns Vilkår. Samlet forventes en donation på 1 million kroner til Børns Vilkår fra Circle K.  Herudover kan kunderne via en QR-kode donere yderligere beløb til BørneTelefonen. 

”Vi kører Børnekaffe-kampagnen igen, fordi vi de forgangne år har oplevet en enorm opbakning hos vores kunder til denne kampagne og fordi vi fortsat ønsker at støtte op om Børns Vilkår. Med vores Børnekaffe kampagne kan vi hjælpe med til, at BørneTelefonen fortsat kan holde døgnåben og hjælpe endnu flere sårbare børn og unge”, fortæller kommunikationschef hos Circle K Danmark, Kirsten Grumstrup.

BørneTelefonen gør en forskel for tusindvis af børn 
Børnekaffe-kampagnen er en del af et flerårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår, som siden 2019 har indsamlet over fem millioner kroner ind til BørneTelefonen. Tidligere er donationerne gået til at udvide BørneTelefonens åbningstid, så den nu er døgnåben.

”Når børn og unge kontakter BørneTelefonen, er det ofte første gang, de sætter ord på det, der er svært, og derfor er det afgørende, at vi kan være der for dem – uanset tidspunktet på døgnet. Vi er meget taknemmelige for samarbejdet med Circle K, som netop støtter op om, at BørneTelefonen kan svare på flest mulige henvendelser,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.

Om Børnekaffe

  • Kampagnen kører for sjette gang i træk i alle Circle K’s 208 danske butikker.
  • I år går donationen til fortsat at holde BørneTelefonen døgnåbent.
  • Børnekaffe har siden 2019 medført en samlet donation på over fem millioner kroner til Børns Vilkår.
  • Læs mere om Børnekaffe på www.circlek.dk/børnekaffe

Om BørneTelefonen 

  • BørneTelefonen har været døgnåben siden 1. november 2021. Her kan børn og unge henvende sig på telefon, chat og sms, ligesom BørneTelefonens hjemmeside har en brevkasse, man kan skrive til.
  • Sidste år havde BørneTelefonens frivillige rådgivere over 60.000 samtaler med børn og unge.
  • Blandt de emner, der fylder mest i samtalerne, var forholdet mellem barn og forældre, kærlighed/forelskelse, venskaber og selvskadende adfærd.

Kontakter

Om os

Circle K er én af de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og er en del af den canadiske Alimentation Couche-Tard gruppe. Gruppen har samlet mere end 14.000 butikker og stationer og ca. 122.000 ansatte i 24 forskellige lande rundt om i verden. Circle K driver i Danmark to separate brands (Circle K & INGO) på i alt 436 lokationer landet over. Vi arbejder målrettet med en bæredygtig omstilling af vores forretning og investerer massivt i lynladestandere til elbiler på vores stationer samt Power-to-X i form af e-metanol.

Følg pressemeddelelser fra Circle K

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Circle K

INGO automatstationer fejrer 10 år med lave priser26.4.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

For 10 år siden blev varemærket INGO introduceret på det danske og svenske brændstofmarked. Nu fejrer kæden, som tidligere var kendt under navnet JET, 10 år med lave priser. Startskuddet for fejringen sker fredag den 26. april, kl. 15, når INGO inviterer til fødselsdag på alle sine stationer. Hele weekenden tilbyder INGO en prisnedsættelse på 1,10 kr. pr. liter til alle de kunder, som har INGO-appen samt bilvask for kun 10 kr. til alle kunder.

Circle K satser på elbilopladning til erhvervskunder – vil have 25 pct. af markedet26.2.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Circle K er i fuld gang med omstillingen til en fremtid med elbiler. Udover opbygningen af et milliarddyrt netværk af lynladestandere over hele landet sætter Circle K nu strøm til sin erhvervssatsning med et erklæret mål om at tage en fjerdedel af markedet for opladning af firmabiler. Med det nye tiltag forventer kæden allerede i år at etablere flere tusinde ladere hos virksomheder og hjemme hos medarbejderne.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye