Circle K lancerer enklere opladning

Autocharge er en ny måde at oplade og betale for opladning på. Den skal gøre det enklere for elbilister at tanke strøm hos Circle K. Med løsningen Autocharge er der automatisk start og betaling af opladningen. Det er bare at køre op til ladestanderen, sætte kablet i bilen, oplade og køre væk, når man færdig – det er nemt og enkelt.

Autocharge

Circle K vil gerne cementere sin position på markedet, når det kommer til lynladestandere, da danskerne har et voksende behov for hurtig og pålidelig opladning, og dette skal Autocharge være med til at bidrage til.

Sæt kablet i bilen – oplad – og kør videre
Med den nye funktion skal bilen blot registres og et betalingskort tilmeldes i Circle K Charge appen. Efter du ved første tankning har bekræftet sted og ladeplads, så bilen genkendes fremadrettet, så behøver du blot, at sætte kablet i bilen næste gang du tanker strøm. Opladningsmulighederne er nemme og fleksible, for du betaler kun for den el, du tanker – der er ingen krav om at binding til et dyrt abonnement.

Udover den enklere opladning og den hidtidige information, om ladestandernes tilgængelighed, effekt og ledighed – bliver det nu også muligt at se batteristatus på de biler, der oplader ved ladestanderne i appen. Det betyder, at man allerede i bilen ved, hvordan tilgængeligheden ser ud, og kan estimere, hvor lang en eventuel ventetid kan være.

”Opladning af elbil skal være nemt, derfor er vi rigtig glade for den nye Autocharge funktion i vores Circle K Charge-app, da vi gerne vil give vores kunder de bedste og nemmeste løsninger. Vi er allerede den førende brændstofkæde på lynladestandere i Danmark, og den position vil vi udbygge over de næste år,” siger Sisse Follmann, der er produktchef for El hos Circle K.

Effektiv opladning landet over
Autocharge kan benyttes på alle Circle K’s 270 lynladepladser landet over. I Circle K Charge appen er de markeret med et A.  Autocharge fungerer for cirka 75 % af de bilmærker, der kører på vejene og listen opdateres løbende, når nye bilmærker kommer på markedet. For at komme i gang skal man registrere sin bil i Circle K Charge-appen, og der kan man også se, om ens bil understøttes af Autocharge eller ej. Hvis din bil ikke understøttes af Autocharge, kan man fortsat lade på alle Circle K’s ladestandere ved at benytte app, kortbetaling eller ladebrik.

Autocharge har været testet i Sverige siden september med rigtig flotte resultater og kunderne har ratet oplevelsen mellem 9,2-9,8 på en skala fra 1 til 10. Autocharge lanceres nu i hele Skandinavien herunder i Danmark.

Circle K har en klar vision for fremtiden, og siden 2020 har Circle K etableret tre nye lynladepladser om ugen, og inden 2030 vil Circle K have 1.300 lynladepladser fordelt på stationer i hele landet. Circle K’s ladestandere er nogle af de mest kraftfulde herhjemme med en effekt på 300 kW. Det betyder, at en elbil kan oplades på 20-30 minutter. Hos andre operatører, som typisk benytter 150 kW opladere, kan det tage dobbelt så lang tid, mens en almindelig fortovslader på 11-22 kW skal bruge flere timer.

Sådan fungerer Autocharge hos Circle K:

• Download Circle K Charge-appen
  • Indtast bilmærke og model for at se, om din bil understøttes af Autocharge eller ej.
  • Registrer bilen og tilmeld et betalingskort i Circle K Charge-appen.
  • Første gang du benytter autocharge ved en Circle K lynladestander skal du bekræfte sted og ladeplads, så bilen genkendes fremadrettet, så behøver du blot at sætte kablet i bilen næste gang du tanker strøm.

Circle K er én af de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og er en del af den canadiske Alimentation Couche-Tard gruppe. Gruppen har samlet mere end 14.000 butikker og stationer og ca. 122.000 ansatte i 24 forskellige lande rundt om i verden. Circle K driver i Danmark to separate brands (Circle K & INGO) på i alt 436 lokationer landet over. Vi arbejder målrettet med en bæredygtig omstilling af vores forretning og investerer massivt i lynladestandere til elbiler på vores stationer samt Power-to-X i form af e-metanol.