Den soulede singer-songwriter, Teddy Swims, vender tilbage til DK i forlængelse af sin albumdebut

VEGA og Live Nation præsenterer

TEDDY SWIMS: I’VE TRIED EVERYTHING BUT THERAPY TOUR

1. MAJ 2024

STORE VEGA

Singer-songwriteren, Teddy Swims, fandt sig selv på vejen mod selvaccept, da han begyndte at skrive teksterne til sit debutalbum, "I’ve Tried Everything But Therapy (Part 1)". Selvom han har udgivet musik og turneret verden rundt siden han debuterede i 2019, har den 31-årige kunstner fra Atlanta, GA tilbragt størstedelen af de sidste fire år på at skrive sig frem mod et album, der kunne fortælle denne historie – hans historie – til dem, der var klar til at modtage den.

"I’ve Tried Everything But Therapy (Part 1)" er et følelsesmæssigt kraftfuldt værk der giver genlyd. Meget lig Teddy's egen rejse for at finde sig selv, er det det album der handler om at kaste sig ned i helbredelsens ocean med hovedet først og uden nogen livline. På de 10 sange, som del et består af, finder man Teddy i gang med at bearbejde nogle meget store og virkelige problemer gennem sin musik. “Now I’m watching people connect with the messages and stories and realizing not only are the songs helping me, but they’re also helping them too,” udtaler han og fortsætter: “It feels like all that work on the back end, all that internalizing, is finally making a difference.”

Teddy Swims, der er født Jaten Dimsdale, dedikerede som barn sit liv til musikken, men det var først i 2019, efter at have lavet musik i ti år, at han fik sit store gennembrud; han begyndte at streame cover-sange fra sit hjemmestudie og satte ild til internettet med millioner af views på TikTok og YouTube. Hans showstoppende lyd, der kan beskrives som en blanding af soul og R&B med elementer fra rock, hip-hop og country, er bundet sammen af hans slagkraftige vokal.

Sidst Teddy gav koncert i DK var det for en næsten udsolgt sal i DR Koncerthuset, Studie 2. Nu er han klar til af få gulvbrædderne til at skælve i Store VEGA med sin mægtige stemme.

Billetsalget starter 1. december kl. 10:00 via livenation.dk, vega.dk og ticketmaster.dk

Der vil være presale 30. november kl. 10:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk, hvis man opretter en bruger

Det britiske alternative blues-rockband Palace besøger DR Koncerthuset, Studie 2 den 4. november27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

PALACE, 4. NOVEMBER 2024, DR KONCERTHUSET, STUDIE 2 Palace er et britisk alternativ blues-rockband fra London. Bandet blev dannet i 2012 af skolevennerne Leo Wyndham (vokal), Rupert Turner (guitar) og Matt Hodges (trommer). Bassisten Harry Deacon blev en del af bandet senere. Bandets musik er ofte præget af dybe, følelsesladede tekster og melankolske melodier, med en lyd, der kombinerer elementer af alternativ rock, folk og blues. Leo Wyndhams stemme skaber en intens og inderlig stemning, der trækker lytteren ind i bandets univers. Deres sange udforsker temaer som kærlighed, tab og det menneskelige sind med en ærlighed og sårbarhed, der appellerer til et bredt publikum. Palace er blevet sammenlignet med navne som Maccabees, Wu Lyd og Jeff Buckley. Da bandet i 2015 udgav deres debut-ep ’’Chase The Light’’, blev bandet hurtigt opdaget af DJ’en Zane Lowe fra BBC Radio, der skabte en massiv hype omkring bandet. Siden da har de udgivet flere EP’er, samt tre studiealbums: "So Long Forever" (