Copenhagen Business School

Rektor Nikolaj Malchow-Møller forlader CBS

Rektor for Copenhagen Business School, Nikolaj Malchow-Møller har besluttet at opsige sin stilling og forlader CBS ved årets udgang. Han tiltræder som direktionsmedlem i Deloitte med titlen Head of People and Purpose fra januar 2024.

"Jeg har været meget tilfreds med den retning, Nikolaj Malchow-Møller har sat for Copenhagen Business School i sin tid som rektor," udtaler CBS’ bestyrelsesformand, Torben Möger Pedersen.

"Nikolaj har spillet en afgørende rolle i CBS’ strategiske udvikling og har medvirket til at åbne CBS for resten af verden og sikre, at vores danske og internationale dimittender får værktøjerne til at ”do good and do well' i mødet med morgendagens udfordringer," fortsætter Torben Möger Pedersen.

Det er heldigvis et stærkt CBS, jeg siger farvel til. CBS’ uddannelser og kandidater er mere efterspurgte end nogensinde, og CBS’ forskning står rigtig stærkt og med stadigt flere eksterne bevillinger.” udtaler Nikolaj Malchow-Møller.

"Samtidig har CBS udstukket en strategisk kurs, der vil positionere CBS som en stadig mere central aktør i fremtiden. Nordic Nine, en række transformative kompetencer, som vores studerende får gennem deres uddannelser på CBS, er allerede ved at være et etableret varemærke blandt vores aftagere, og omverdenen har i stigende grad fået øjnene op for betydningen af CBS’ forskning i forhold til en række af de store samfundsspørgsmål," udtaler Torben Möger Pedersen.

Prorektor Inger Askehave konstitueres i stillingen som rektor pr. 1. januar 2024 og frem til Nikolaj Malchow-Møllers afløser er fundet.

Jeg ser frem til vores samarbejde og har fuld tillid til, at vi sammen kan fortsætte CBS' strategiske udvikling," siger formand for bestyrelsen, Torben Möger Pedersen.

For yderligere information, kontakt Press@cbs.dk / 41 85 26 16

Om Copenhagen Business School

Copenhagen Business School (CBS) er et globalt anerkendt erhvervsuniversitet, dybt forankret i den nordiske samfundsmodel. CBS har oparbejdet et stærkt renomme i Danmark og internationalt på baggrund af forskning og uddannelse af højeste kvalitet.

Vores profil forpligter os til at adressere vigtige globale samfundsudfordringer i forskningen og til at udvikle omstillingsparatheden hos studerende, dimittender og ledere gennem vores uddannelsesaktiviteter og muligheder for livslang læring. Komplekse udfordringer kalder på fælles handling. Vores strategi er derfor fokuseret på partnerskaber med andre forskningsområder, erhvervslivet, offentlige myndigheder og civilsamfundet.

CBS ligger på Frederiksberg og har cirka 21.000 studerende på hel- og deltid, 760 fuldtidsansatte forskere, 210 Ph.d.-studerende, 680 ansatte i administrationen og en bred portefølje af bachelor- og kandidatuddannelser, samt omfattende udbud af efteruddannelse og lederuddannelse på både engelsk og dansk.

Følg pressemeddelelser fra Copenhagen Business School

Flere pressemeddelelser fra Copenhagen Business School