Bauer Media udvider porteføljen med to populære podcasts

Bauer Media er i år blevet Danmarks største kommercielle podcastudbyder med 780.000 ugentlige podcast lytninger, og nu udvides porteføljen med yderligere to populære podcasts.

Fra den 1. januar 2024 vil ”Anders & Anders” samt ”Bilklubben podcast” udkomme hos Bauer Media, som vil stå for salg af reklamer i de to populære podcasts.

Anders Breinholt & Anders Lund Madsen startede deres samarbejde på DR med ”De Sorte Spejdere” og er de seneste tre år udkommet hos Podimo. Fremover vil deres podcast ”Anders & Anders” udkomme gratis på alle populære podcast platforme. Om samarbejdet med Bauer Media og det nye set-up siger Anders & Anders: ”Som indholds-menneske er det bare rigtigt rart, at BAUER vil lege med en lille underholdnings-podcast som vores. For med denne aftale betyder det, at vi kan udkomme hver uge med det indhold som vi begge to har lyst til. Det er dejligt, og vi føler os meget priviligerede og er faktisk en lille smule forelskede i BAUER på den måde, at navnet gør os varme indeni”.

”Bilklubben Podcast” har siden den udkom første gang i marts 2021 udviklet sig til at blive Danmarks mest populære podcast for alle bilnørder. De tre værter i podcasten, Christian Grau, Nils Petter Bro og Anders Richter ser også frem til samarbejdet med Bauer Media: "Vi glæder os helt vildt til at blive en del af Bauer-familien, og fortsat at kunne levere Danmarks bedste bilpodcast gratis til vores lyttere hver mandag. Vi tror samtidig, at det er det perfekte match til at føre vores klub op i næste gear."

COO hos Bauer Media, Tobias Nielsen glæder sig over udvidelsen af podcast porteføljen ”Vi er stolte over at flere af Danmarks dygtigste og mest populære podcastere har lyst til at udkomme hos os og lade Bauer Media stå for reklamesalg i deres podcasts. Vi er i år nået rigtig langt i vores ambition om at være Danmarks førende audiohus, og både ”Anders & Anders” og ”Bilklubben podcast” vil med garanti bidrage til vækst hos både lyttere og annoncører. Det er to teams med sjove og inspirerende mennesker, som vi glæder os til at skulle arbejde sammen med”

”Anders & Anders” og ”Bilklubben podcast” vil udkomme ugentligt på alle populære podcast platforme.

For yderligere oplysninger kontakt venligst COO Tobias Nielsen, Tobias@bauermedia.dk

Bauer Media udgiver i forvejen populære podcasts som Mørkeland, Fantino & Bonde, Danske Drabssager, Du er ikke alene, GO’NOVA Dagens Udvalgte og Becks & Svensson. Fra uge 43 – 46 2023 havde Bauer Media i gennemsnit 780.373 ugentlige podcast lytninger.

Bauer Media står bag radiostationerne NOVA, The Voice, Radio 100, myROCK, Radio Soft og Pop FM samt den digitale platform RadioPlay. Med mere end 2 millioner lyttere hver uge er Bauer Media markedsleder indenfor kommerciel radio i Danmark. Bauer Media er Europas største privatejet kommercielle radioselskab.