Nu er Midtsjællands største lynladestation åbnet i Ringsted

Det bliver nu nemt at få lynhurtig opladning af elbilen, når du lægger vejen forbi Ringsted. Torsdag den 23. november åbnede Jeudan og Clever en ny stor lynladestation ved shoppingcentret RingStedet. Med 20 lynladepunkter bliver stationen Midtsjællands største lynladestation.

Torsdag den 23. november indviede direktør i Jeudan, Per W. Hallgren, borgmester i Ringsted, Henrik Hvidesten og direktør i Clever, Casper Kirketerp-Møller den nye lynladestation ved RingStedet. PR-foto: Jeudan

Du kan nu hurtigt få elbilen ladet op, når juleshoppingen skal klares i Ringsted. Torsdag blev der blevet sat strøm til Midtsjællands største lynladestation ved shoppingcentret RingStedet med plads til i alt 20 elbiler. Bag den nye lynladestation står ejendoms- og servicevirksomheden, Jeudan, der ejer RingStedet, og Danmarks største ladeoperatør, Clever.

”Det skal være nemt og enkelt at komme til RingStedet med elbil. Flere elbiler på vejene giver en større efterspørgsel efter ladepunkter, og vi ser det derfor naturligt at etablere en stor lynladestation ved shoppingcentret. Nu kan besøgende hurtigt få strøm på bilen, mens shoppingen klares i centret. Samtidig har Ringsted nu fået udvidet sin ladeinfrastruktur tæt ved motorvejen, hvilket vi er glade for at kunne bidrage med,” siger adm. direktør i Jeudan, Per W. Hallgren, der indviede den nye lynladestation med Clevers direktør, Casper Kirketerp-Møller og borgmester i Ringsted, Henrik Hvidesten.

På den nye lynladestation er det muligt at lade elbilen fra 0-80 pct på under 30 minutter. Det bliver dermed nemmere for besøgende og borgere i Ringsted at lade elbilen hurtigt op:

”Ringstedere, sjællændere og pendlere har længe efterspurgt bedre lademuligheder centralt på Sjælland. Vi er derfor glade for at kunne indvie Midtsjællands største lynladestation ved RingStedet og udvide Danmarks største lynladenetværk. Nu er der er endnu flere lettilgængelige lademuligheder lige præcis dér, hvor danskerne har allermest brug for dem. Og netop et omfattende ladenetværk er afgørende for at gøre livet som elbilist nemt og inspirere endnu flere mennesker til at skifte deres benzin- eller dieselbil ud med en elbil,” siger Casper Kirketerp-Møller, CEO hos Clever.

I Andel er der glæde over, at selskabets investeringer bærer frugt:

”Flere og flere bilister sætter sig nu bag rettet i en elbil, og i Andel er vi rigtig glade for at kunne skubbe på denne positive udvikling med ejerskabet af Clever. Hver eneste nye lader til elbiler repræsenterer et skridt i retning af en mere klimavenlig transportløsning. Derfor vil jeg gerne takke Jeudan, Clever og Ringsted Kommune, der har gjort det muligt at åbne denne nye ladestation," siger kommunikationsdirektør hos Andel, Rikke Trikker.

Lynladestationen ved RingStedet etableres desuden i samarbejde med shoppingcentrets ejerforening, som udover Jeudan også består af OK og Salling Group.

Åbningen af den nye lynladestation er et initiativ blandt mange. Jeudan og Clever har siden opstarten af samarbejdet i 2022 også arbejdet for at udvide antallet af ladepunkter i København. Foruden de 20 nye lynladepunkter i Ringsted er det siden blevet til 469 ladepunkter i Jeudans parkeringshuse i København - og flere er på vej.

Om Clever

Clever er Danmarks største ladeoperatør med flere end 28.000 ladepunkter fordelt omkring i byen, på landet, på arbejdspladsen, ved supermarkedet og langs motorvejene.