Kirppu Tilst fejrer sin 3-års fødselsdag med gratis fadøl og sodavand

Kirppu Loppesupermarked åbnede butik nr. 19 i Tilst i november 2020, og det betyder, at butikken i år kan fejre deres 3-års fødselsdag. Det sker lørdag d. 2. december med et brag af en fest, hvor alle er velkomne til at være en del af den store dag med gratis fadøl eller sodavand.

Facaden af Kirppu Tilst 2023.
Facaden af Kirppu Tilst 2023. Kirppu Danmark Aps

Lidt uden for Aarhus har Kirppu Tilst nu ligget i 3 år og er blevet et tilløbsstykke for de lokale og for aarhusianerne. Da butikken åbnede dørene for første gang var det dog under coronaen, og det var en ganske hård start for den nye butik. I dag går det meget bedre – særligt inden for det sidste år er der sket et ryk, hvor standene nærmest har været fuldt booket siden.

Når man kommer ind i butikken, breder der sig en hyggelig stemning med gratis kaffe og te på kanden, et veloplagt personale og ikke mindst et kæmpe udvalg af lækre loppevarer på næsten 300 stande fordelt på 800 m2.

På fødselsdagen d. 2. december bliver der skruet ekstra op for hyggen og godterne, når butikschef Janne Skovsen inviterer indenfor til fødselsdagsfest med gratis fadøl, sodavand og popcorn. Maskotten Loppen Louie kommer forbi og uddeler krammere, slikkepinde og balloner til børnene.

Janne Skovsen glæder sig til dagen:

"Det er min anden fødselsdag hos Kirppu Tilst, og jeg glæder mig endnu mere til denne end sidste år, da jeg har fået en tættere relation til vores standlejere, og så er fællesskabet i butikken mellem medarbejdere og kunder bare fantastisk. Vi ser frem til en festlig dag fyldt med godt humør og smil."

En af de loyale standlejere i Kirppu Tilst er Monica. Det er tredje gang, hun har en stand i butikken siden april 2022 og har i øvrigt været fast kunde, siden butikken åbnede i 2020. Da vi spurgte hende, hvad hun synes om at komme i butikken, svarede hun kækt:

"Hvorfor tror I, jeg kommer med chokolade til jer? Det er fordi, I altid er så søde og dejlige. I skaber en skøn stemning i butikken og er altid utroligt hjælpsomme; I hjælper med at få plads til alt på standen og giver gode råd til, hvad der sælger godt i sæsonen."

Monica bookede sin stand tilbage i september for at være sikker på at få den stand, hun ønskede. Herfra sælger hun alle de ting, hun ikke længere bruger, og de gaver, der aldrig blev byttet. Pengene, hun tjener, går til ekstra hygge.

Du finder Kirppu Tilst på Anelystparken 26. Festlighederne starter kl. 10 lørdag d. 2. december 2023. På dagen er der mulighed for at benytte sig af et godt fødselsdagstilbud på standleje, hvis du drømmer om at sælge ud af dine ting.

Butikschef Janne Skovsen glæder sig meget til at byde glade kunder og gæster indenfor til fødselsdagen.
Loppen Louie og hele Team Tilst inviterer indenfor til gratis fadøl og sodavand.
Standlejer Monica foran sin stand i Kirppu Tilst.

Kirppu er stiftet af Morten Bøjland og Claus Andreassen, der for syv år siden introducerede danskerne for loppesupermarkedskonceptet. Den første Kirppu-butik åbnede på Frejasvej i Hillerød i august 2014, og den seneste butik åbnede i Viborg d. 30. september i år (2023).

• Kæden er landsdækkende og har 25 butikker, der ligger i Hillerød, Ringsted, Næstved, Slagelse, Herlev, Holstebro, Herning, Frederikssund, Kolding, Kalundborg, Roskilde, Dalum, Nykøbing Falster, Sønderborg, Holbæk, Aalborg, Hjørring, Horsens, Tilst, Søborg, Glostrup, Valby, Fredericia, Køge og Viborg.