Bork Festival

Første hovednavn: Status Quo gæster Bork Festival 2024

Status Quo gæster Bork Havn onsdag den 31. juli 2024, som den eneste koncert i Jylland.

Festivalpladsen ved Bork Havn
Festivalpladsen ved Bork Havn Foto: Christer Holte

Selvom Status Quo så dagens lys tilbage i 1962, er de stadig et band i topform, der leverer det ene genkendelige boogie rock-hit efter det andet fra et bugnende bagkatalog.

Guitarist og sanger Francis Rossi og bassist Alan Lancaster var unge teenagedrenge fra London, da de startede det band, som få år senere blev til Status Quo, da sanger og guitarist Rick Parfitt sluttede sig til. Siden har bandet ikke færre end 60 gange ligget på singlehitlisten i England og solgt 100 millioner albums. I 2004 var de nr. 41 på Q Magazines liste over de bedste bands nogensinde.

Rick Parfitt døde i 2016 og Alan Lancaster i 2021. Det eneste tilbageværende medlem af originalbesætningen, rocklegenden Francis Rossi, står stadig i front og sammen med Andrew Brown, John ”Rhino” Edwards, Leon Cave og Richie Malone er han med til at skabe rygraden i et stærkt musikprogram på Bork Festivals første dag i sommeren 2024. Til den tid er det 6 år siden, Status Quo sidst spillede koncert i Danmark, og koncerten til sommer er bandets eneste koncert i Jylland i 2024.

Billetsalget starter den 1. december kl. 10.00

Siden begyndelsen i 1979 har Bork Festival været 100 % non-profit. Bork Festival har årligt 7.000 gæster dagligt, over 1200 frivillige, 50 koncerter på 4 dage og 3 store musiktelte. Det hele er bygget op på 100 % frivillighed. Bork Festival finder sted fra den 31. juli – 3. august 2024.

Festivalpladsen ved Bork Havn
Status Quo, tour 2024