Få mere bæredygtighed i din forretning

Bæredygtighed, ressourcebesparelser og klima er hyppigt anvendte ord i den offentlige debat i disse år. Vi hører hele tiden om, hvor vigtigt det er at være miljøbevidst, nøjsom og mindske spild. For jo mere spild, jo større forbrug og jo større belastning for klimaet. Her kommer nogle tips til at få mere bæredygtighed ind i din virksomhed.

pexels

Analysér og vurder bæredygtigheden

Første skridt til en mere bæredygtig virksomhed er at vurdere det nuværende niveau af bæredygtighed og analysere, hvor der er optimeringspotentiale, og ting kan forbedres.

Energioptimering

Energioptimering er meget vigtigt, når det kommer til bæredygtighed. I kan optimere jeres energiforbrug ved at investere i energieffektive apparater og belysning og skrue lidt ned for varmen. Det kan også være en god idé at slukke for radiatorerne, når I lufter ud. Derudover er der mange mindre ting, man kan gøre som fx at huske at slukke lyset i de rum, man ikke længere er i. Måske kan I også gøre jeres dresscode mere afslappet, så I ikke behøver at bruge vildt meget aircondition om sommeren, fordi I sidder i jeres stiveste puds og ikke kan ånde.

Affald og genbrug

Affaldssortering og genbrug er vigtige og miljøvenlige tiltag. Måske kan ting repareres i stedet for at blive smidt ud med det samme. Eller I kan investere i gode sorteringsspande til jeres affald. Derudover er det en god idé helt at droppe engangsservice og plastikkopper. Det bliver hurtigt til mange kopper i løbet af et år. I kan også indføre procedurer for, hvordan I vil mindske madspild fra jeres frokostordning og prøve at printe mindst muligt.

Nye tiltag

Når I har analyseret, hvor i jeres virksomhed der er plads til forbedring, er det blevet tid til at lave en handlingsplan i forhold til implementering af nye processer og tiltag. Nogle gange kræver det nogle investeringer at blive mere bæredygtig, men det kan på længere sigt ofte betale sig både på bundlinjen og i forhold til miljøet. Hvis du kunne tænke dig at lave bæredygtige ændringer i din virksomhed, så tag et virksomhedslån hos Broaden og kom i gang med det samme. En ekstra bonus ved at gøre virksomheden grønnere er, at det kan have en positiv effekt på virksomhedens omdømme.

Mål og resultater

Når I begynder at indføre nogle af de ønskede tiltag, er det smart at måle på resultaterne løbende. Det kan være med til at motivere til at fortsætte den bæredygtige linje, og derudover er det altid godt at kunne aflæse og måle resultater. I kan også indføre evalueringer og kontroller med jævne mellemrum, så der er en løbende dialog om resultater, udfordringer og nye bæredygtige mål.

Udvikling og læring

Hvis I gerne vil blive klogere og uddanne jer inden for dette område, kan I tilmelde jer forskellige netværk eller bæredygtighedsprogrammer. Det kan være med til at holde jer opdateret inden for feltet og give inspiration til jeres udvikling. I kan også hyre konsulenter ind en gang imellem, som kan hjælpe jer med at optimere yderligere.

Nem sammenligning af priser guider dig til den billigste TV pakke9.5.2024 12:08:43 CEST | Pressemeddelelse

Digital underholdning er blevet en fast del af vores dagligdag, men mange over for udfordringen med at vælge den rette TV pakke. Med et stort antal udbydere og forskellige pakkeløsninger kan det være svært at navigere i mulighederne og sikre sig den mest fordelagtige pris. Tvpakkerpriser.dk tilbyder en løsning på dette problem ved at give brugerne mulighed for nemt at sammenligne priser og pakker fra forskellige leverandører. Læs med og se hvordan du nemt finder den bedste og billigste TV pakke til dit behov og budget.

Følg med i sportsverdenen med nutidens TV løsninger2.5.2024 11:05:50 CEST | Pressemeddelelse

Den måde mange oplever og ser sport på, har forandret sig drastisk gennem de seneste år. Tidligere var det en familiebegivenhed at samles omkring husets fjernsyn for at se favoritholdet spille. I dag kan der streames direkte til ens smartphones, er det blevet mere tilgængeligt for fans over hele Danmark at følge med i deres yndlingssport, lige fra fodbold til håndbold. Tv- og streamingtjenester har selvfølgelig spillet en central rolle i denne udvikling.