Flere seniorer vil fortsætte på arbejdsmarkedet

Den ældre generation er blevet mere aktive på arbejdsmarkedet.

I takt med at flere seniorer er blevet interesseret i at arbejde, så er virksomheder begyndt at åbne nye døre, som tilbyder fleksible muligheder for alle aldre.

Ikke alle vil på pension

Der er sket en drastisk stigning i forhold til antallet af seniorer, som arbejder selv efter pensionsalderen. Faktisk er antallet af personer, der går på arbejde i pensionsalderen fordoblet over de sidste ti år.

Det er nemlig ikke alle, som har lyst til at gå på pension fuldtid. Nogle har stadig lyst og behov for at holde sig aktive på arbejdsmarkedet. Flere og flere seniorer søger deltidsarbejde hos forskellige virksomheder, og derfor er mange arbejdspladser også begyndt at ansætte de ældre.

Mere end bare økonomiske fordele

Undersøgelser viser, at seniorer ikke kun arbejder, fordi de vil tjene flere penge, men også fordi det giver dem livskvalitet og glæde i hverdagen.

At gå derhjemme hele dagen er ikke noget, som alle ønsker at bruge deres liv på. Flere bliver på arbejdsmarkedet for at bibeholde et socialt netværk med kollegaer, og for at have noget konkret at fylde dagen ud med.

Politikerer gør arbejdsmarkedet mere interessant for seniorer

Politikere har tidligere lavet reformer af efterløn og pensionsalder, for at gøre det lettere for seniorer at blive på arbejdsmarkedet. Der er mangel på medarbejdere, derfor kan seniorer bidrage positivt til arbejdsmarkedet både i det offentlige og private.

Dog skal det fortsat være muligt for dem, som ikke kan arbejde, at modtage førtidspension eller få et fleksjob.

Flere muligheder end nogensinde før

Både politikere og virksomheder arbejder for at gøre arbejdsmarkedet mere attraktivt for folk i pensionsalderen.

Seniorer forlænger deres arbejdsliv, fordi de er glade for det arbejde, som de er i. Mange bibeholder også deres job, fordi det holder dem i form, eller blot fordi de gerne vil føle sig nyttige i samfundet.

Arbejde handler ikke kun om tidsfordriv, men også om at føle sig værdifuld.

Stereotyperne skal brydes

Vi kan lige så godt udnytte folks passion for at arbejde. Hvis seniorer trives og inspireres af at blive i deres job, så skal de også have mulighed for det.

Derfor er det på høje tid, at vi bryder op med ideen om, at ældre mennesker ikke længere er arbejdsdygtige. Alle fortjener en plads på arbejdsmarkedet, og der er kun positive fordele ved engagerede medarbejdere uanset deres alder.

En ny tilgang til bekæmpelse af tør hud: Kvinders guide til optimal hudpleje15.4.2024 18:30:02 CEST | Pressemeddelelse

Tør hud i ansigtet er en udfordring, mange kvinder kender alt for godt. Årsagerne til tør hud kan være mange - fra vejret og den daglige hudplejerutine til generel aldring. Men hvad hvis vi fortalte dig, at ny forskning har givet os nye veje til at bekæmpe tør hud? Læs videre for at lære mere om disse nyskabende metoder til at holde din hud hydreret og sund. Fokus på hydrering Hydrering er og har altid været en nøglefaktor i bekæmpelsen af tør hud. Ny forskning viser imidlertid, at hydrering indefra - det vil sige at drikke masser af vand - kan være endnu vigtigere, end vi tidligere har troet. Parret med en fugtgivende creme designet til tør hud kan denne to-fronts tilgang være en effektiv metode til at bekæmpe tør hud. Nye produkter og teknikker Moderne hudpleje er konstant i udvikling, og de nyeste hudplejeprodukter kan give kvinder med tør hud flere muligheder end nogensinde før. Mildere rensemidler, der ikke fjerner hudens naturlige olier, er på vej op, og serums og olier til fugtg

Hudplejeindustrien blomstrer med stigende fokus15.4.2024 18:24:52 CEST | Pressemeddelelse

Hudpleje er hurtigt blevet en dominerende del af skønheds- og personlig pleje-industrien. Interessen for at finde og investere i de rette hudplejeprodukter er vokset betragteligt hos både mænd og kvinder. Valget af de mest passende produkter er nu blevet et kerneelement i mange menneskers daglige rutiner. Udfordringen i at vælge passende hudplejeprodukter Hudpleje handler ikke bare om at se godt ud, men er også et centralt aspekt af sundhed og velbefindende. Valget af passende hudplejeprodukter kan gøre en afgørende forskel for hudens sundhed og kan øge folks selvværd og livsglæde. Det er på denne baggrund, at mange anvender en betydelig del af deres tid og kræfter på at finde de helt rigtige produkter. Et produkt, der har vundet bred anerkendelse for sin effektivitet og pålidelighed, er Avène Cleanance Comedomed. Dette er en koncentreret anti-blemish creme, der er skabt til at reducere bumser og hudorme og samtidig modvirke nye udbrud. Det er tydeligt, at interessen for hudpleje vil f