Sune Holm Larsen ny kommerciel direktør for Retail i Orkla Danmark
Orkla Danmark har udnævnt Sune Holm Larsen til ny kommerciel direktør for Retail. Han tiltræder stillingen den 1. december 2023.

Sune har siden 2021 været Head of Sales i Orkla Danmarks snacking-forretning, og har tidligere arbejdet i nogle af verdens førende FMCG-virksomheder. Bl.a. er Sune tidligere landechef for Henkel, og har gennem næsten tyve år haft danske og internationale chefroller hos Elizabeth Arden, Estee Lauder Companies og L'Oréal.
”Sune har lært Orkla Danmark godt at kende siden han startede i sin nuværende stilling for godt to år siden, og han har skabt stærke resultater i vores snacking-forretning. Samtidig har Sune et stærkt internationalt udsyn, med indgående kendskab til retail landskabet i såvel Danmark og på vores eksportmarkeder. Sune vil både kunne drive, inspirere og udvikle vores forretning herhjemme og på eksportområdet,” siger CEO Carsten Hänel, Orkla Danmark.
Sune Holm Larsen, vil i sin rolle som kommerciel direktør for Retail, drive salgsudviklingen af Orkla Danmarks fødevare- og snacking-forretning. Med anerkendte brands som KiMs, Bähncke, Beauvais, Den Gamle Fabrik og Naturli'. Produkterne fra Orkla Danmark findes i op mod 90% af danskernes køkkenskabe.
”Orkla Danmark har en stærk og velfungerende salgsorganisation, der er dybt respekteret i hele branchen og hos vores internationale samarbejdspartnere. Lige nu er fødevarebranchen under et historisk konkurrencepres – det skal vi som en af de førende fødevarevirksomheder have modet til at navigere sikkert igennem. Vi har stærke mærkevarer, som skaber glæde og bidrager til en bæredygtig udvikling – noget, som de færreste kan konkurrere med,” siger Sune Holm Larsen.
Sune tiltræder sin nye stilling den 1. december 2023
Nøgleord
Kontakter
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:
Kim Ege Møller
Kommunikationschef Orkla Danmark
M: 29 38 76 55
E: kim.ege.moeller@orkla.dk
Følg pressemeddelelser fra Orkla
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Orkla
Dansk guld for tredje gang21.2.2025 12:18:53 CET | Pressemeddelelse
I konkurrence med en række af verdens største brands kan KiMs for tredje gang og anden gang i træk kalde sig 'Danmarks stærkeste brand', udnævnt af analysebureaet AIM Creates, der hvert år vurderer 62 brands på deres styrke i markedet.
KiMs fejrer 60 år med kærlig hilsen til Jørgen13.2.2025 08:01:20 CET | Pressemeddelelse
I 2025 markerer KiMs seks årtier som en fast del af danskernes hygge. Fra de første saltede peanuts i 1965 til et bredt sortiment af chips og snacks har KiMs sat sit præg på dansk snackkultur. Jubilæet fejres med en storstilet guldkampagne, der både hylder brandets position som Danmarks stærkeste og sender en nostalgisk hilsen til Jørgen – den legendariske figur fra KiMs’ reklameunivers.
KiMs klæder Danmark i guld!2.2.2025 20:04:24 CET | Pressemeddelelse
Danmark vil mandag morgen være klædt i guld som KiMs hylder Guldholdet - og fejrer sin 60 års fødselsdag!
Danskerne skal have hjælp til at spise mere grønt.25.9.2024 15:07:48 CEST | Pressemeddelelse
Mere end to tredjedele af danskerne vil gerne spise mere grønt, når familierne samles omkring middagsbordene. Kun få er lukkede om deres madvaner, og de fleste forventer ikke at afskaffe kød som del af menuen. Mange er nysgerrige – også kaldet plante-curious – men savner inspiration til lækre alternativer til bøffen og kødstrimlerne. Det skal smage godt. Ikke som en efterligning, men i egen ret. Og så må det ikke være alt for besværligt at tilberede. Det gør Beauvais nu noget ved. Det kendte fødevaremærke lancerer to nye økologiske produkter uden tilsætningsstoffer – grøntsagsbøffer og -strimler. Med fermenteret rug og grøntsager herunder gulerødder, rød peber, broccoli og løg får maden smag, bid og saft. Som vi forventer det af et godt måltid. De nye produkter er netop blevet tilgængelige i frysediskene i hele landet, hvor forbrugerne nu kan finde de nyeste smagsoplevelser på hylderne i deres lokale butikker. Med dem følger grønne opskrifter på let og velsmagende mad til både familier
Orkla Danmark bryder rekorder i et vanskeligt marked3.6.2024 14:45:10 CEST | Pressemeddelelse
Med en samlet vækst i omsætningen på 8,5% opnåede Orkla Danmark i 2023 den højeste samlede omsætning nogensinde. Ny strategi har fokus på vækst i kerneforretning og i fremtidens grønne fødevarer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum