Ny mann i spissen for MAN i Norge

• Frank Nielsen blir ny Country Manager for MAN Norge
  • 100 prosent fokus på Norge

Vi er glade for å kunngjøre at Frank Nielsen (51) har overtatt rollen som Country Manager for MAN Norge med virkning fra 1. november 2023.

Frank Nielsen er dansk og har jobbet som salgsdirektør for både den danske og norske MAN-organisasjonen, med det overordnede ansvaret for salg av nye og brukte lastebiler, varebiler og busser. Frank har jobbet i MAN i snart 20 år og kjenner derfor alle bransjer.

Med denne endringen vil MAN videreutvikle og etablere MAN Norge til fordel for ansatte, samarbeidspartnere og kunder i Norge.

Frank vil rapportere til Malte Kauert, administrerende direktør i Skandinavia.

Samtidig vil Frank frigjøre de danske operative forretningsenhetene (Truck, Bus, Used, Van), som i fremtiden vil rapportere direkte til Malte Kauert.

100 prosent fokus på Norge betyr naturlig nok at Frank flytter til Norge og bosetter seg i nærheten av MANs hovedkontor på Fjellhamar, like utenfor Oslo sentrum. Han har med seg kona Dorte og sønnen Carl, som snart skal begynne på skolen i Norge.

Claus Lindholm
Head of Market Communication – Scandinavia
Claus.Lindholm@man.eu

Følg pressemeldinger fra MAN Truck & Bus Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra MAN Truck & Bus Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra MAN Truck & Bus Norge

Salget av den nye MAN eTruck har startet i Norge30.11.2023 15:41:12 CET | pressemelding

Med eMobility Center la MAN grunnlaget for utviklingen av de nye MAN eTGX og MAN eTGS høyvolum elektriske lastebilene ved fabrikken i München for rundt to år siden og investerte tungt i forberedelser til blandet produksjon av diesel og elektriske lastebiler. 50 prototyper har siden blitt bygget og rundt 4000 ansatte fra produksjon og salg er trent opp til overgangen til elektrisk mobilitet. Ved MANs fabrikk i Nürnberg investerer MAN rundt 100 millioner euro i å etablere batteriproduksjon.

Ny salgsdirektør for MAN Norge24.2.2023 11:40:00 CET | pressemelding

Lars B. Sand, salgsdirektør for MAN Truck & Bus Norge AS har valgt å søke nye utfordringer utenfor MAN og vil derfor etter gjensidig avtale og med umiddelbar virkning slutte å jobbe for MAN. Jobben som salgsdirektør blir foreløpig overtatt av Frank Nielsen, som også er salgsdirektør for MAN i Danmark. Frank Nielsen vil utgjøre salgsledelsen for MAN i Norge i samarbeid med de norske salgssjefene Johnny Martinsen og Andreas Sandberg for henholdsvis Truck og TopUsed - MANs avdeling for håndtering av brukte kjøretøy.