Coop Danmark A/S

Coop og Thise fjerner skruelåg fra mælkekartoner

Del

Mange reaktioner fra kunder får nu Thise Mejeri og Coop til at fjerne plasticskruelåg fra de fem mest solgte mælketyper.

EU har bestemt, at alle plastlåg på drikkeflasker og kartoner skal være fastmonteret. Det er besluttet for at minimere det plastik, der ender i naturen.

Men mange kunder synes, det er blevet mere besværligt at hælde mælken fra kartonen. Derfor fjerner Thise og Coop skruelågene og vender tilbage til den gamle måde at åbne mælken på, nemlig ved at åbne selve kartonen. Det sker, så snart det nuværende lager af producerede kartoner er brugt. Det forventes at være omkring 1. marts næste år.

”Vi er glade for, at vi så hurtigt har kunnet indgå denne aftale med Thise Mejeri. For så kan vi efterkomme et stort ønske fra vores kunder, og vi kan spare miljøet for meget plast,” siger ansvarlighedschef i Coop, Thomas Roland.

”Vi er begejstrede for, at vi i samarbejde med Coop nu fjerner skruelågene fra Änglamark og 365 øko mælken. Vi har ikke skruelåg på vores egne Thise mælkevarianter og bifalder anvendelsen af mindre plast, da det passer godt ind i vores bæredygtighedsagenda,” siger adm. direktør Svend Schou Borch, Thise Mejeri.

Plastlågene fjernes fra disse 1 liters kartoner, som er langt de mest solgte:

Øko 365 Skummetmælk og Minimælk, der sælges i 365discount og Økologisk Änglamark Minimælk, skummetmælk og letmælk, der sælges i Kvickly/SuperBrugsen og Dagli´Brugsen/Brugsen.

Kontakter

Adm. direktør Svend Schou Borch, Thise Mejeri, Ssb@thise.dk 51 34 77 07
Ansvarlighedschef Thomas Roland, Coop, thomas.roland@coop.dk
30 91 92 42

Billeder

Thise og Coop fjerner de nye skruelåg og vender tilbage til den gamle måde at åbne mælken på, nemlig ved at åbne selve kartonen.
Thise og Coop fjerner de nye skruelåg og vender tilbage til den gamle måde at åbne mælken på, nemlig ved at åbne selve kartonen.
Download

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop forenkler og øger fokus på kerneforretningen27.6.2024 15:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Med Konkurrencestyrelsens godkendelse af aftalen mellem Coop amba og OK kan Coop Danmark nu for alvor fortsætte rejsen med atter at gøre Coop Danmark til en lønsom virksomhed, der fortsat går forrest på ansvarlighed med stor lokal forankring. ”Med aftalen har vi fået tilført kapital til at investere i vores butikker og til at træffe de nødvendige beslutninger. Enkelthed og fokusering bliver nogle af de centrale elementer i den indsats, vi har sat i gang, og nu foretager vi nogle nødvendige tilpasninger, for at vi kan sikre fundamentet for et lønsomt Coop. Et Coop, der fortsat skal være den bedste arbejdsplads for de ca. 40.000 kollegaer og et mere attraktivt sted at handle for de ca. 800.000 daglige kunder i SuperBrugsen, Kvickly, Brugsen og 365discount”, siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen. Coop sælger således 35 butikker og lukker 19 butikker landet over. Der pågår i øjeblikket forhandlinger om salg af yderligere et antal butikker. Samtidig forhandles der med udlejere om nedsætte

Coops IT-selskab fortsætter væksten24.6.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Lobyco – der er specialiseret i digital kommunikation mellem detailhandel og forbrugere – øgede i 2023 omsætningen fra 142 mio. kr. til 156 mio. kr. Resultatet blev et overskud på 8,9 mio. kr. mod 11,1 mio. kr. året før. En væsentlig årsag til væksten i salget er, at flere internationale aktører er begyndt at anvende Lobycos løsninger, som danskerne kender fra bl.a. den prisvindende og meget anvendte Coop App. Lobycos produkter anvendes nu af kæder i Nordamerika, New Zealand, Island, Rumænien, Irland, Finland, Grønland og selvfølgelig Danmark. Og er på vej ud på flere markeder. ”Der er i hele verden lige nu stor interesse for at flytte kommunikationen over på effektive digitale kanaler, som kan give kunderne nogle ekstra fordele. De resultater, vi har skabt med Coop Appen, åbner døre på mange markeder, fordi vi kan dokumentere, at man kommer effektivt ud til mange kunder på denne måde,” siger adm. direktør Jan Madsen, Lobyco. Coop Appen er Danmarks førende digitale medlems- og loyalite

Ny adm. direktør for Coop6.6.2024 13:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Thor Skov Jørgensen, 42 år, tiltræder 19. juni som ny adm. direktør/CEO for Coop Danmark A/S. Han kommer fra jobbet som finansdirektør/CFO i energiselskabet OK. “Efter at vi har haft en grundig afdækning af mulige kandidater, er vi overbeviste om, at vi med Thor har fundet den helt rigtige CEO til at stå i spidsen for de omfattende forandringer, som Coop skal igennem. Jeg har haft fornøjelsen af at lære Thor at kende igennem de seneste 6 måneder og har mødt et godt menneske, en god leder og en yderst kompetent dagligvareleder. Thor vil sikre et stærkt fokus på drift og lønsomhed og samtidigt styrke Coops særkende, herunder vores kollegaers potentiale og forstærke Coops position på markedet,” siger bestyrelsesformand Jeff Gravenhorst. Coop indgik for knap to måneder siden en historisk aftale med OK, der indebærer, at OK køber en del af Coop Danmark og sammen med Coop amba tilfører selskabet to milliarder kr. i ny kapital. Med aftalen får OK bestemmende indflydelse over Coop Danmark. Lig

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye