Coop og Thise fjerner skruelåg fra mælkekartoner
Mange reaktioner fra kunder får nu Thise Mejeri og Coop til at fjerne plasticskruelåg fra de fem mest solgte mælketyper.

EU har bestemt, at alle plastlåg på drikkeflasker og kartoner skal være fastmonteret. Det er besluttet for at minimere det plastik, der ender i naturen.
Men mange kunder synes, det er blevet mere besværligt at hælde mælken fra kartonen. Derfor fjerner Thise og Coop skruelågene og vender tilbage til den gamle måde at åbne mælken på, nemlig ved at åbne selve kartonen. Det sker, så snart det nuværende lager af producerede kartoner er brugt. Det forventes at være omkring 1. marts næste år.
”Vi er glade for, at vi så hurtigt har kunnet indgå denne aftale med Thise Mejeri. For så kan vi efterkomme et stort ønske fra vores kunder, og vi kan spare miljøet for meget plast,” siger ansvarlighedschef i Coop, Thomas Roland.
”Vi er begejstrede for, at vi i samarbejde med Coop nu fjerner skruelågene fra Änglamark og 365 øko mælken. Vi har ikke skruelåg på vores egne Thise mælkevarianter og bifalder anvendelsen af mindre plast, da det passer godt ind i vores bæredygtighedsagenda,” siger adm. direktør Svend Schou Borch, Thise Mejeri.
Plastlågene fjernes fra disse 1 liters kartoner, som er langt de mest solgte:
Øko 365 Skummetmælk og Minimælk, der sælges i 365discount og Økologisk Änglamark Minimælk, skummetmælk og letmælk, der sælges i Kvickly/SuperBrugsen og Dagli´Brugsen/Brugsen.
Kontakter
Adm. direktør Svend Schou Borch, Thise Mejeri, Ssb@thise.dk 51 34 77 07
Ansvarlighedschef Thomas Roland, Coop, thomas.roland@coop.dk
30 91 92 42
Billeder

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse
Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum