Bareen og UNICEF laver unik kollektion for verdens børn

Del

Det danske tøjbrand Bareen og FN’s børneorganisation UNICEF har skabt en særlig unisex kollektion til fordel for verdens børn. Kollektionen, der består af tre lækre styles, lanceres på Børnekonventionens fødselsdag

Mandag d. 20. november er årsdagen for FN’s Børnekonvention. I år markerer Bareen og UNICEF dagen med en unik capsule collection, der hylder og støtter verdens børn. Kollektionen består af en t-shirt, en sweatshirt og et par sweatpants i to forskellige farver, som kommer eksklusivt til salg på bareen.dk. Hele overskuddet går direkte til UNICEFs arbejde for at hjælpe børn over hele verden.  

”Hos Bareen vil vi være med til at gøre en forskel og give tilbage til vores omverden og kommende generationer. Ved at samarbejde med UNICEF går vi sammen med en organisation, der både har størrelsen og musklerne til at gøre en reel forskel. Vi er derfor rigtig stolte over, at Bareen kan være med til at støtte og hjælpe børn over hele verden”, fortæller Mathias Rokkjær Klitgaard, Co-founder Bareen. 

Velgørende filosofi
Selvom Bareen blot har eksisteret i få år og stadig kan betegnes som startup-virksomhed, har velgørenhed og støtte til gode formål været en integreret del af virksomhedens filosofi siden begyndelsen. Og det samme har et opgør med hurtigskiftende modetendenser og tilbudsræs som Black Friday. Konkret har Bareens filosofi nu udmøntet sig i et meningsfuldt samarbejde med FN’s børneorganisation og støtte til udsatte børn over hele verden.

”I UNICEF er vi rigtig glade for vores samarbejde og kollektion med Bareen, der gør det muligt at vise sin støtte til verdens børn. Det betyder meget for os at arbejde med partnere og virksomheder, der tager ansvar og vil bidrage til at gøre en forskel for kommende generationer. Vi ved, at overskuddet fra kollektion kommer til at gøre en forskel for rigtig mange børn”, siger Susanne Dahl, generalsekretær hos UNICEF Danmark. 

Bareen x UNICEF kollektion og Blue Week
Mandag d. 20. november lanceres Bareen x UNICEF kollektionen på bareen.dk. Kollektionen er limited edition og består i alt af tre styles. Herudover vil Bareen afholde Blue Week fra d. 20 – d. 26. nov, hvor 10 kroner pr. solgte produkt går direkte til UNICEF og indsatsen for verdens børn

  • Bareen x UNICEF t-shirt, str. XS – XXL, 349,- 
  • Bareen x UNICEF sweatshirt, str. XS – XXL, 599,- 
  • Bareen x UNICEF sweatpants, str. XS – XXL, 599,- 

EKSEMPEL: For hver Bareen x UNICEF t-shirt, går 200 kroner til UNICEFs arbejde – 200 kroner svarer blandt andet til, at UNICEF kan sørge for rent vand til flere end 2000 børn i en uge.

Om Bareen:
Bareen er en tøjvirksomhed, som blev grundlagt i 2016 og har hovedsæde i København. Med en vision om at levere simple kvalitetsvarer til fornuftige priser, har Bareen formået at vækste forretningen til over 20 ansatte. I starten som udelukkende online forretning, men nu også med fysisk butik i København, som er blevet godt modtaget. Under ledelse af administrerende direktør Mathias Rokkjær Klitgaard stræber bareen altid efter at overgå kundens forventninger til service og kvalitet. For mere information, besøg bareen.dk

Om UNICEF:
UNICEF er FN's Børnefond og vores vigtigste opgave er at skabe varige forandringer for børn og beskytte deres rettigheder. Som verdens største børneorganisation, og en vigtig del af FN, har vi en unik gennemslagskraft i over 190 lande. Vi kæmper for at redde børns liv, beskytte de mest udsatte og bygge en bedre fremtid for alle verdens børn. UNICEF støtter ikke virksomheder, produkter, varemærker eller tjenester. Læs mere på unicef.dk

Kontakter

Morten Bredal
Partnership Communications Manager
UNICEF Danmark
Telefon: +45 2148 1883
E-mail: mbredal@unicef.dk

Anthon Louis
Creative Director
Bareen
Telefon: +45 2894 5693
E-mail: anthon@bareen.dk

Billeder

Links

Følg pressemeddelelser fra UNICEF Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra UNICEF Danmark

Statement fra UNICEF om den aktuelle situation i Gazastriben27.7.2025 16:05:00 CEST | Pressemeddelelse

UNICEF byder Israels udmelding om at indføre akut nødvendige humanitære pauser velkommen. Pauserne skal sikre bedre adgang til at levere nødhjælp ind i og på tværs af Gaza. Siden våbenhvilen brød sammen i marts, har børn levet i et mareridt, uden adgang til de mest basale fornødenheder. De er sultne, traumatiserede og har ingen sikre steder at søge tilflugt. Hele Gazas befolkning på over to millioner mennesker er ramt af alvorlig fødevareusikkerhed. Én ud af tre har ikke spist i flere dage, og 80 procent af alle rapporterede dødsfald som følge af sult er børn. Der er nu en mulighed for at vende udviklingen – og redde liv. UNICEF har hele tiden arbejdet for at få nødhjælp frem. Men vi kan gøre meget mere, hvis der etableres flere humanitære korridorer, så vores konvojer – og kommercielle lastbiler, som også er afgørende – lettere kan komme frem. Alene i juli har UNICEF leveret 147 lastbiler med ernæringshjælp til Gaza, herunder babymad, mælk og energiholdige kiks. Vi er klar til at øge

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye