Bedre service til Flextur- og teletaxakunder

Fra 1. august 2015 indfører Midttrafik en række forbedringer til fordel for de kunder, der benytter Flextur og teletaxa.
Midttrafiks bestyrelse har i dag truffet beslutning om en række serviceforbedringer, der fra den 1. august skal gøre det mere fleksibelt for kunderne at benytte Flextur og teletaxa.
Følgende forbedringer er besluttet:
- Bestillingsfristen i Flextur og teletaxa ændres fra 2 timer til senest 1 time før afhentning.
- Online bestillingsfristen for kørsel samme dag udvides til kl. 23.00, fremfor kl. 20.00, som den er i dag.
- Rabat til medrejsende ændres fra 25 % til 50 % i Flextur.
Derudover udvider Flextrafik telefonåbningstiden til kl. 07.00 – 20.00 ugens 7 dage. I dag er åbningstiden kl. 08.00 – 17.00. Den udvidede åbningstid kører i første omgang som et forsøg frem til 31. december 2015.
Hvad er Flextur og teletaxa
Flextur og teletaxa er en del af den kollektive trafik og kan benyttes af alle. Flextur kører fra dør til dør. Teletaxa kører i områder med få kunder. Enten køres der i et geografisk afgrænset område eller til stoppesteder som en almindelig busrute.
Læs mere på midttrafik.dk om Flextur
Læs mere på midttrafik.dk om teletaxa
Flextrafik i Midttrafik
Flextrafik er en samlet betegnelse for en række forskellige kørselsordninger, der ligger ud over den traditionelle kollektive trafik. I 2014 har Midttrafik kørt cirka 88.000 Flexture og cirka 12.500 teletaxature, som koordineres med blandt andet den siddende patientbefordring, handicapkørsel, kommunernes visiterede kørsel til fx fx læge, institutioner og specialskoler.
Nøgleord
Kontakter
Midttrafiks pressetelefon
Tlf:70206650Om Midttrafik
Midttrafik er et trafikselskab, og står i spidsen for den kollektive trafik i Midtjylland. Det er Midttrafik, der administrerer den kollektive trafik med finansiering fra Region Midtjylland og de 18 kommuner i regionen.
Opgaverne spænder bredt fra blandt andet planlægning og koordinering af bustrafikken, gennemførelse af udbud og kontraktadministration, kvalitetskontrol, fastsættelse af priser og rejseregler, kundeservice til information og markedsføring af den kollektive trafik.
Følg pressemeddelelser fra Midttrafik
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Midttrafik
Midttrafiks pendlere skal skifte til Rejsebillet7.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra 26. maj vil det ikke længere være muligt at købe et pendlerkort i Midttrafik app. Rejsebillet overtager i løbet af 2025 og 2026 billetsalget fra Midttrafik app. Ungdomskortet flyttede over på Rejsebillet fra 1. april. Nu er turen kommet til pendlerkortet.
Forsøg med billige billetter til unge og gratis lokalbusser bliver forlænget17.3.2025 09:36:35 CET | Pressemeddelelse
Siden 1. oktober har unge kunne købe HerningUng og køre billigere med busserne i Herning Kommune som et forsøg. Samtidig har det været gratis at køre med kommunens lokalruter. Forsøget skulle være slut med udgangen af marts, men bliver nu forlænget.
Dygtige chauffører løfter kundetilfredsheden i Midttrafiks flextrafik14.3.2025 10:41:08 CET | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse af Midttrafiks flextrafik viser høj kundetilfredshed med de fem kørselsordninger: Flextur, plustur, flexbus, handicapkørsel og kommunal kørsel. Undersøgelsen viser, at især chaufførernes kørsel og chaufførernes hjælpsomhed scorer højt på tilfredsheden.
Midttrafik er tilbage på 2019-niveau14.3.2025 10:37:17 CET | Pressemeddelelse
Mere end 55 mio. kunder rejste med Midttrafiks busser, Letbanen og Midtjyske Jernbaner i 2024. Midttrafik opretholder derfor samme passagerantal som i 2023 på trods af besparelser, der har betydet et mindre udbud af busafgange i 2024. Samlet set er antallet af passagerer per køreplantime steget og ligger nu på samme niveau som før Covid-19.
Letbanen og cyklen – en god kombination, men ikke altid i myldretiden11.3.2025 10:07:23 CET | Pressemeddelelse
Aarhus Letbane og Midttrafik opfordrer passagerer med cykel til at udvise hensyn i myldretiden. Med et stigende passagertal er flere afgange fyldte, særligt i tidsrummene 7-9 og 15-18. En ny informationskampagne opfordrer passagerer med cykler og medpassagerer om at tage hensyn til hinanden.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum