Nørrebro-borger blev vækket af en fest og vandt 1.000.000 kroner i Lotto

En mand fra København var først irriteret over at blive holdt vågen af larm fra overboens fest – men da han så en mail fra Danske Spil, begyndte han at synge med på firser-hitsene, der strømmede ned gennem loftet.

Det er utroligt, så overbærende man kan være, når man er i godt humør. Det kan en mand fra Københavns Nørrebrokvarter skriver under på, efter at han for nyligt lå vågen midt om natten og ærgrede sig over, at larmen fra overboens fest gjorde det umuligt at falde i søvn.

”Dem ovenpå holdt fest, og det var ret irriterende. Klokken var halv et, og jeg kunne ikke sove. Så lå jeg der og kiggede på min telefon, og så opdagede jeg tilfældigt, at der var kommet en mail fra Danske Spil,” indleder manden sin fortælling.

Han kunne godt se, at der stod, at han havde vundet – men det havde han prøvet før, hvor beløbet som regel var under 100 kroner, så han regnede heller ikke med det store denne gang.

”Der plejer at stå 45 kroner, og en enkelt gang har jeg også vundet 150 kroner. Men så stod der 1.000.000 kroner – og det gjorde mig endnu mere vågen,” fortæller manden, som i en vis fart fik tændt for computeren, logget ind på sin Danske Spil-konto og konstateret, at den var god nok. Han havde netop vundet en rund million i Lottos faste ekstratrækning Millionærchancen.

”Jeg kunne jo tydeligt se, at det var rigtigt nok. Der stod en million kroner på kontoen, og så var det, at jeg tænkte, at den fest deroppe pludselig lød virkeligt hyggelig. Så fra da af lå jeg på sofaen og sang med på sangene. Jeg faldt først i søvn klokken 4, men min irritation forsvandt helt. Det var bare hyggeligt,” fortæller manden med et stort grin.

Det første han gjorde, da han vågnede, var at tjekke sin konto igen for at se, om det var noget, han havde drømt.

Det var det ikke, så nu skal han finde ud af, hvordan pengene skal bruges. En del af dem er allerede gået til gældsafvikling og til arveforskud til de voksne børn. Og så vil han også invitere dem med på en fodboldtur til London. Det har de prøvet før, men denne gang skal der ikke spares på noget.

”Det er total frihed bare at kunne gøre nogle ting. Før har vi planlagt det længe i forvejen, men nu kan vi bare tage afsted. Det er da fedt. Normalt må vi planlægge efter, hvad der lige passer – nu tager vi bare over til den kamp, vi har lyst til,” siger han.

Om Millionærchancen

Millionærchancen gik fra 2015 til og med august 2023 under navnet Millionærgarantien, men den gør stadig det samme: Garanterer, at der hver eneste uge findes to heldige danskere, der vinder 1.000.000 kroner. De to millionærer findes ved lodtrækning blandt samtlige ugens spillede rækker - uanset om der er gevinst på rækken. Derudover så trækkes der sidste lørdag i måneden lod om 5 x 1.000.000 på alle månedens spillede rækker - så husk at gemme din kupon, også selv om der ikke skulle være gevinst i første omgang.

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.